نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کشف های کوچک لذت های بزرگ

کاوشگری غریزی برای کودک روشی برای فهم دنیا و قواعد آن به منظور حفظ بقاست. این غریزه چنانچه به سوی سوالاتی فراتر از نیازهای اولیه‌ی بقا هدایت شود به کودک کمک می‌کند تا یاد بگیرد بخشی از فرآیند لذت‌بخش تولید دانش و حل مسائل علمی کشور باشد. لذت بردن کودک از فرآیند کاوشگری، از مراحل کنجکاوی اولیه گرفته تا طی کردن مراحل یافتن پاسخ و حل سوال، می‌تواند زندگی وی در حال و آینده ارتقا بخشد.

مجموعه کاوشگری و پژوهش برای کودکان و نوجوانان کوششی است برای کمک به معلمان، مربیان و والدینی که می‌خواهند کودکشان لذت پرسشگر بودن همیشگی را لمس کند و از حل چالش‌های زندگی ناامید نشود.

 کتاب کشف های کوچک لذت های بزرگ با رویکرد آسیب‌شناسانه، چیستی، چرایی و چگونگی یادگیری پژوهش‌محور(یادگیری مبتنی بر تفکر پژوهشی) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گزیده کتاب کشف های کوچک لذت های بزرگ

کاوشگری، موقعیتی را توصیف می‌کند که در آن کنجکاوی به همراه میل به پیدا کردن چیزی از طریق کاوش، تفکر، بررسی و جست‌و‌جو وجود دارد. در این جست‌و‌جو ممکن است مشاهده یا پرسیدن از دیگران هم بخشی از فرآیند قرار بگیرد، اما فقط بخش کوچکی از آن.

به این ترتیب، تفکر و استدلال ذهنی در مورد همه‌ی سوال‌ها جایگاهی ندارد و تنها با مشاهده، سنجیدن و یا مراجعه به منابع، می‌توان پاسخ آن را پیدا کرد. در این حالت یافتن پاسخ سوال به معنای کاوشگری نیست.

کاوشگری اینگونه تعریف می‌شود: گشتن به دنبال حقیقت، اطلاعات یا دانش به وسیله‌ی پرسشگری. می‌بینید که در این تعریف، پرسشگری نقطه‌ی اتکا و پایه و بنای کار تلقی شده است.

کتابشناسی ملی :
8876958
شابک :
9_1078_01_600_978
سال نشر :
1401
قیمت نسخه چاپی :
250000
صفحات کتاب :
78
کنگره :
B1047/3
دیویی :
[ج]372/1394

کتاب های مشابه کشف های کوچک لذت های بزرگ