کتاب از عرفه تا عرفات در شهودگاه عشق pdf

در اثبات معیت ذات مطلق حق تعالی با همه موجودات

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
49,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از عرفه تا عرفات در شهودگاه عشق 

کتاب از عرفه تا عرفات در شهودگاه عشق شرحی و تفسیری بر دعای عرفه  در اثبات معیت ذات مطلق حق تعالی با همه موجودات است که به قلم بهمن حکیمان نگاشته و توسط انتشارات مانیان منتشر شده است.

آنچه به نگارش در می‌آید شهودگاه مظاهر وحدت‌نامه وجودیه و اعلان توحید صفاتی و افعالی حق تعالی و اثبات توجه به ذات مطلق که خود را نمایان ساخته بدون اینکه دیده شود.

بهمن حکیمان در کتاب از عرفه تا عرفات در شهودگاه عشق به بیان شرح و ترجمه دعای عرفه، معرفی عرفه و عرفات، مراتب توحیدی خداوند که در ذیل فرازهای دعای عرفه بیان شده است. مراتب شهود در اثبات معیت ذات مطلق حق تعالی با همه موجودات و بسط و شرح درجات شهود در تحلیل مفهوم دعای عرفه می‌پردازد. 

گزیده کتاب از عرفه تا عرفات در شهودگاه عشق

عرفات کجاست و عرفه چیست؟

عرفات نام منطقه وسیعی است با مساحت حدود18کیلومترمربع در شرق مکه معظمه، اندکی متمایل به جنوب که در میان راه طائف و مکه قرار گرفته است و زائران بیت‌الله‌الحرام در نهم ذی‌الحجه، از ظهر تا غروب در این منطقه حضور دارند.

دعای عرفه

دعایی نسبتا طولانی و از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود . دعای عرفه منسوب حضرت امام حسین بن علی(ع)، پیشوای شیعیان، باحجمی حدود3200واژه که با اختلافاتی جزئی در کتب شیعیان نقل شده، و مضمونش اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، و نیز حمد و سپاس برای نعمت‌های فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب‌وتاب‌هایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تاکنون پشت‌سر نهاده، و کوشش برای جلب رحمت الهی و طلب آرامش و عافیت از وی، همچون مهم‌ترین خواسته انسان است. این دعا حاوی اصلی ذکر شده در همه تحریرها، وذیلی مذکور در برخی تحریرها در حدود800واژه‌ است.

گفته شده که حضرت حسین‌ بن علی(ع) این را در روز عرفه و در صحرای عرفات و در کنار همراهانش در بیرون خوانده است.

صفحات کتاب :
158
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۷۰
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۷۷۴‬
کتابشناسی ملی :
۸۵۴۸۸۰۴
شابک :
978-622-7926-49-1
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه از عرفه تا عرفات در شهودگاه عشق