امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انواع زنان

کتاب انواع زنان نوشته ژان شینودا بولن با ترجمه نیلوفر نواری، شیوه ای عمیق، دقیق و کاربردی برای شناخت زنان را برای شما بیان می‌کند. این کتاب به عنوان اثرگذارترین کتاب بر جنبش معنوی زنان معرفی شده است. 

 ژان شینودا بولن در مورد کتاب انواع زنان می گوید: من بر پایه اسطوره های یونان باستان و ناخودآگاه جمعی که کارل گوستاویونگ آن را مطرح کرده است، کهن الگوها را به عنوان الگوهای روانشناختی و صور نمادین معرفی کردم؛ مفهومی قدرتمند که از لحاظ معنوی به دل مخاطبانش نشست. کتاب انواع زنان همچنین الهام بخش کارهای خلاقانه شده است. من درباره اشعار، مجسمه ها، موسیقی، نقاشی ها، نوشته ها و نمایشنامه هایی شنیده ام که از این کتاب الهام گرفته اند.

انتشار کتاب انواع زنان منجر به چاپ انواع مردان در پنج سال بعد از آن شد که در آن من از اسطوره های یونان باستان برای تشریح کهن الگوهای مردانه استفاده نمودم. نوشتن کتاب انواع زنان در میانسالی: کهن الگوها در زنان بالای پنجاه سال آنقدر به تعویق افتاد تا خودم به اندازه کافی سنم بالا برود. سفر شخصی ام که در کتاب عبور از آوالون: سفر مقدس میانسالی زنان از آن سخن گفته ام نیز همزمان با کتاب انواع مردان آغاز شد. هویت و شهرت حرف های من به عنوان یک روانکاو یونگی همچنان ادامه دارد؛ اما موفقیت این کتاب مسیر زندگی مرا تغییر داد.

کتاب انواع زنان می تواند برای شما یک تجربه فوق‌العاده باشد؛ چرا که شناخت کهن الگوها موضوعاتی را درباره خودتان برای شما آشکار می‌کند که پیش از این هرگز از آن ها اطلاع نداشتید. 

گزیده کتاب انواع زنان

در یونان باستان، زنان می دانستند که رسالت و یا مرحله ای از زندگی که در آن قرار دارند، آنان را تحت سلطه خدابانوی خاص که مورد احترامشان بود قرار می‌دهد: بافندگان، به حمایت و پشتیبانی آتنا نیاز داشتند، دختران جوان تحت حفاظت آرتمیس بودند، زنان متأهل هرا را محترم می‌شمردند. زنان در معابد، خدابانویی که به کمک شان نیاز داشتند را پرستش می‌کردند و پیشکش هایشان را به محضرشان عرضه می‌کردند. 

هنگام وضع حمل به آرتمیس متوسل می‌شدند تا آن‌ها را از درد برهاند، هستیا را به کانون خانواده‌شان دعوت می‌کردند تا آن را گرم کند. خدابانوان، الوهیت‌های قدرتمندی بودند که با آیین های مذهبی، پرستش، نذر و قربانی به آن‌ها ادای احترام می‌شد. زنان، همچنین حق خدابانوان را می‌دادند، زیرا می‌ترسیدند اگر این کار را نکنند مورد خشم و عقوبت الهی قرار گیرند.


شابک :
9786006268620
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
266
کنگره :
HQ1206‏‫‭/ب9‮الف‬8 1394
دیویی :
305/4
کتابشناسی ملی :
4042996

کتاب های مشابه انواع زنان