نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رمز نگاری و امنیت شبکه مبانی و راهکار ها

کتاب رمز نگاری و امنیت شبکه مبانی و راهکار ها تالیف ویلیام استالینگز با ترجمه و ویرایش محمدرضا حسنی‌آهنگر، سیدمحمدرضا اسماعیلی‌طبا، آرش غفوری توسط انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع) منتشر شده است.

بشر از دیرباز به دنبال ابداع و استفاده از روش هایی برای مخفی نگاه داشتن اطلاعات خود از دسترسی اغیار بوده که نتیجه این جستجوها در خلال هزاران سال، منجر به پیدایش و تکامل دانشی به نام رمزنگاری شده است؛ فلذا منطق ایجاب می کند که از این روش ها، در هر حوزه ای که با امنیت ارتباط دارد، از جمله (امنیت شبکه) به کار آیند.

با عنایت به اهمیت حوزه های امنیت شبکه و رمزنگاری و نقش پررنگ آن ها در پدافندهای عامل و غیرعامل، به منظور تأمین امنیت فضای سایبری(و حتی سیاسی- نظامی- اقتصادی) کشور، بر آن شدیم که اقدام به ارا ئه یک مرجع جامع و به روز برای استفاده دانشجویان و اساتید در حوزه نظری و پژوهشگران در حوزه عملی نماییم.

گزیده کتاب رمز نگاری و امنیت شبکه مبانی و راهکار ها

برای دستیابی مؤثر به اهداف امنیتی سازمان و همچنین ارزشیابی و انتخاب محصولات و سیاست های امنیتی مناسب، مدیر مرتبط با امر امنیت، نیاز به روشی ساختاریافته برای تعریف ملزومات امنیتی و روش ها ی ارضای این ملزومات دارد.

دستیابی به این امر در محیط های پردازش داده متمرکز  کاری دشوار است، چرا که با استفاده از شبکه های محلی و یا گسترده، مسئله به شکل پیچیده درمی آید.

کنگره :
‏‫‬‭‭TK۵۱۰۵/۵۹‏‫‬‮‭‭/‮الف‬۵ر۸ ۱۳۹۷‬
دیویی :
‏‫‬‭‭‭۰۰۵/۸۲‬‬‬
کتابشناسی ملی :
۵۲۳۷۸۳۵
شابک :
9789644526565
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
660

کتاب های مشابه رمز نگاری و امنیت شبکه مبانی و راهکار ها