نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای علمی کاربردی اصول خودمراقبتی در دیابت

کتاب راهنمای علمی کاربردی اصول خودمراقبتی در دیابت نوشته جناب آقای دکتر عباس قدرتی و علیرضا عباسی‌مزار و سرکار خانم نرگس سلیمانی‌مزار و عطیه فرخنده‌پیام منتشر شده در نشر متخصصان است.

کتاب «راهنمای علمی-کاربردی اصول خودمراقبتی در دیابت» در 13 فصل تنظیم شده است که با حذف مطالب پیچیده و غیرکاربردی در زندگی افراد سعی شده به بهترین وجه مطالب علمی را با زبان به نسبتا ساده به بیماران آموزش دهد. تحقیقات انجام شده در زمینه‌ی استفاده از پانسمان‌های نوین در درمان زخم‌های دیابتی و بهره مندی از سرویس‌های درمانی-دارویی مؤثرتر و با کمک روانشناسان در مدیریت این بیماری مفهوم مراقبت از بیماری را آسان تر کرده و به رشد و تکامل در زمینه دیابت کمک شایانی می‌کند. تغییر و گسترش نقش پرستاران در زمینه مراقبت از بیماران دیابت ما را بر این داشت تا در امر رسیدن به این اهداف کوشا باشیم.چرا که مراقبت‌ها به شکل آشنا برای تمامی سنین از بیماران و به صورت کاملا تخصصی و توسط افراد مطمئن و آموزش دیده انجام می‌شود.

با اجرای این فرآیند هزینه‌های سرسام آور درمان افراد مبتلا به دیابت کاسته شده و آرامش روانی بیشتری را برای خانواده بیماران فراهم می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه سبب برخورد حرفه‌ای‌تر در پرستاران و ارتقای هویت پرستاری به عنوان نقش آفرینان حوزه دیابت می‌گردد. با توجه به چالش‌های گوناگونی که امروزه افراد مبتلا به دیابت با آن مواجه هستند، این کتاب فرصت فراگیری و آموزشی دلسوزانه و پرکاربرد در زندگی را برای بیماران فراهم میکند و بیماران را برای گسترش تفکر نقادانه و فعالیتی گروهی در سیستم پیچیده و چالش برانگیز این دوره از مراقبت‌های بهداشتی آماده می‌کند.

گزیده کتاب راهنمای علمی کاربردی اصول خودمراقبتی در دیابت

متأسفانه بسیاری از افراد بالای 18 سال دچار پیش دیابت هستند و بسیاری از این تعداد از وقوع آن آگاهی ندارند. اگر پیش‌دیابت داشته باشید بدان‌معنا است که قند خون شما مرتبا بالاتر از حد طبیعی است، اما نه آنقدر زیاد که به‌عنوان دیابت شناخته شود. اهمیت این موضوع آنجایی قابل ذکر است که هر شش ثانیه یک نفر در جهان بر اثر ابتلا به دیابت جان خود را از دست می‌دهد.

بیش از 20 تا 30 درصد مردان و زنانی که مبتلا به پیش‌دیابت هستند تا سال آینده دچار دیابت نوع 2 می‌شوند.اما شما می‌توانید کاری کنید که یکی از این افراد نباشید! پیش دیابت زمانی ایجاد می‌شود که قند خون از حد طبیعی بالاتر رود، اما نه در حدی که دیابت در نظر گرفته شود.

شابک :
9786223902536
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
304
کنگره :
‫‬‮‭RC۶۶۰
دیویی :
‫‬‮‭۶۱۶/۴۶۲
کتابشناسی ملی :
۹۷۲۹۵۷۴

کتاب های مشابه راهنمای علمی کاربردی اصول خودمراقبتی در دیابت