امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آلمان در آیینه فرهنگ

کتاب آلمان در آیینه فرهنگ توسط انتشارات بین المللی الهدی منتشر شده است. ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می گیرد. این گونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است.

امروزه علیرغم رشد و توسعه دانش بشری به ویژه در حوزه ارتباطات و شکل گیری دهکده جهانی، بشر بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش ها، به عدم درک صحیح از یکدیگر کاستی ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع بازمی گردد.

بدین جهت، مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار آمده و کمبود ادبیات پژوهشی فارسی در حوزه مطالعات فرهنگی ملل نیز بر این امر تأکید دارد. کتاب آلمان در آیینه فرهنگ حاصل تلاش پژوهشی نماینده فرهنگی ج.ا ایران در شناخت جنبه های گوناگون فرهنگی و اجتماعی کشور آلمان است.

گزیده کتاب آلمان در آیینه فرهنگ

فابیان ویترک، استاد سیاست ادیان در دانشگاه مونستر گفت که سیران آتش با تأسیس مسجد لیبرال به اولین بانوی مبارز برای اسلامی مدرن تبدیل شد. وی از سوی محافظه کاران اسلامی در آلمان به شدت مورد انتقاد و از سوی افراط گرایان حتی مورد تهدید قرار گرفت. مؤسس و امام جماعت زن مسجد لیبرال برلین در کنفرانسی با نام «زن و سکسوالیته: پایانی برای یک تابو؟» در برلین گفت: اگرچه برای مثال رابطه جنسی پیش از ازدواج در متون اسلامی چه برای زن و چه برای مرد به یک میزان پذیرفته نیست اما جوامع اسلامی رفتار متفاوتی درباره رابطه جنسی زنان پیش از ازدواج نشان می دهند و برای مردان این مورد را به مراتب آسان تر می گیرند.

سیران آتش معتقد است که اسلام به یک انقلاب جنسی نیازمند است. این امام مسجد می گوید: اگرچه مردسالاری ساختاری ست که همچنان در همه جهان وجود دارد اما به دلیل روند متفاوت پیشرفت و توسعه در کشورها، حقوق زنان در کشورهای اسلامی به مراتب بیشتر و جدی تر پایمال می شود. این که مثلا کشورهای اسکاندیناوی در حمایت از حقوق زنان پیشرفته تر هستند، به این معنی نیست که در آنجا حق زنی پایمال نمی شود، اما ابعاد آن به طرز معناداری متفاوت است.

دیویی :
‏‫‭943/087
کتابشناسی ملی :
7551960
شابک :
978-964-439-814-8
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
122
کنگره :
DD67

کتاب های مشابه آلمان در آیینه فرهنگ