امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره یازدهم)

فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره یازدهم)، توسط انتشارات قانون یار منتشر شد. بررسی جایگاه حقوقی سازمان بهداشت جهانی در شیوع بیماری های واگیردار و ماهیت حقوقی تضمینات در پرداخت های بین المللی، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از مجله می‌خوانید.

گزیده فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره یازدهم)

موضوع این مقاله تحقیقی روابط بین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. انواع قاچاق در حدودی که مرتبط با این موضوع است بررسی شده و نیز به انگیزه‌های قاچاقچیان چه در قالب فردی و گروهی و چه سازمان یافته و حرفه ای پرداخته شده است. نخست باید توجه کرد که چرا تقاضا برای کالاهای خارجی بهویژه قاچاق وجود دارد. کیفیت بالاتر و قیمت ارزانتر مهمترین دلایل ارجحیت این نوع از کالاهاست. 

یک دلیل عمده دیگر برای قاچاق سازمان‌یافته رانتی است که در واردات غیررسمی و دور زدن قوانین دولتی وجود دارد. دولت می باید تا حد امکان با کاهش حجم، شفاف‌سازی و بروزرسانی مقررات دولتی رانت موجود در قاچاق را از بین ببرد. رویکرد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند در پیشگیری یا مقابله با قاچاق در همه ابعاد و صورت‌های آن رهگشا باشد. در این مقاله تحقیقی عوامل موثر بر قاچاق و سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی در مواجهه با آن ها به صورت دقیق‌تری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

صفحات کتاب :
152
شماره :
11
تاریخ نشر :
1399

کتاب های مشابه فصلنامه پژوهش های حقوقی قانون یار (شماره یازدهم)