امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
19,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سازماندهی ذهنی 

خلوت‌سازی و مرتب کردن صرفاً به معنای بررسی وسایلتان و دور ریختن بطری‌های خالی و غذاهای فاسد نیست. خیلی بیشتر از این حرفاست. زمانی که به زندگی‌تان سر و سامان می‌دهید، متوجه خواهید شد که برای داشتن یک زندگی خوب به لوازم زیادی نیاز ندارید و آن چیزی که در کمدتان درحال خاک خوردن است، می‌تواند برای شخص دیگری مایه آرامش باشد. پاکسازی و مرتب کردن، شما را به فردی مسئولیت‌پذیر تبدیل می‌کند و اینگونه در آینده حواستان به خریدهایتان نیز خواهد بود.

این کار تنها محدود به کمد یا آشپزخانه‌تان نمی‌شود. افرادی که در شما حس مثبتی ایجاد نمی‌کنند، روابطی که شما را پایین می‌کشند و دوستانی که آشکارا، چشم دیدن موفقیت شما را ندارند. بنابراین، این موارد نیز بخش‌هایی از زندگی‌تان هستند که نیاز است پاکسازی‌شان کنید.

نویسنده در کتاب سازماندهی ذهنی، تلاش کرده است هر روشی که زندگی‌تان را راحت‌تر و عاری از استرس و نگرانی می‌کند، بررسی کند. از دور ریختن وسایلی که اتاق‌تان را شلوغ و بی‌نظم می‌کند گرفته تا هر شخصی که شرایط‌تان را سخت و بغرنج می‌کند، همیشه راهی برای خلاصی از همه‌چیز و همه‌کس وجود دارد. فقط باید جنبه‌هایی از زندگی‌تان را که نیاز به پاکسازی و مرتب کردن دارد، شناسایی کنید و وارد عمل شوید. کتاب سازماندهی ذهنی، تعدادی ایده برای چگونگی شروع کار در اختیارتان قرار می‌دهد...

گزیده کتاب سازماندهی ذهنی 

درست است که محتوای داخل لپ‌تاپ هیچ فضای فیزیکی را اشغال نمی‌کند، اما می‌تواند سرعت دستگاهتان را کاهش دهد. در حقیقت لپ‌تاپ شلوغ و بهم ریخته خیلی کاربردی نبوده و می‌تواند مدیریت شرایط را سخت و دشوار کند: اگر کارتان پر از دغدغه و استرس است، یک لپ‌تاپ کند و بهم‌ریخته تنها به فشار کار می‌افزاید. 
خلوت کردن لپ‌تاپ تان زمان زیادی نمی‌گیرد؛ چرا که به هیچ ابزار یا وسیله دیگری نیاز ندارید. خیلی راحت می‌توانید چند ساعت از روز را به خلوت کردن لپ‌تاپ اختصاص دهید، و درست مثل روز اول سرعت‌اش را زیاد کنید.

با دسکتاپ شروع کنید. برای کار به بیشتر از تعداد کمی آیکون روی صفحه لپ‌تاپ احتیاج ندارید؛ در حقیقت هر چیز دیگری غیر ضروری است. تنها آیکون‌هایی که بطور مکرر استفاده می‌کنید، باید در دسکتاپ و نوار کار باشند. هر چیز دیگری را می‌توانید در منوی استارت پیدا کنید. تنها باید دوازده برنامه‌ای که هر روز استفاده می‌کنید، روی دسکتاپ باشد.

تصویر دسکتاپ خود را به منظره‌ای ساده تغییر دهید. تصویری پیچیده و به شدت رنگی روی صفحه دسکتاپ، فقط بی‌نظمی را بیشتر می‌کند. فقط برای اینکه زیبا و مناسب بنظر برسد، تصویری انتخاب کنید که بیشتر از پنچ رنگ اصلی نداشته باشد. 

صفحات کتاب :
112
کنگره :
632 BF
دیویی :
153/42
کتابشناسی ملی :
9784184
شابک :
9786228091938
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه سازماندهی ذهنی