امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
79,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشکارسازی هدف در تصاویر سنجش از دور راداری

سنجش از دور راداری، شاخه‌ای نوین و پیشرفته از سنجش از دور است که امروزه به‌طور گسترده مورد توجه محققین و همچنین کاربران در حوزه‌های متنوع کاربردی(اعم از نظامی و غیرنظامی) قرار گرفته است. ویژگی برتر سنجنده‌های تصویربرداری راداری اعم از ماهواره‌ای و هوایی، توانایی اخذ تصاویر با کیفیت مناسب در هر شرایط جوی و زمانی است. در دو دهه اخیر در سطح کشور تحقیقات متعددی در حوزه‌های مختلف سنجش از دور راداری انجام شده است.

دلیل اصلی نگارش کتاب آشکارسازی هدف در تصاویر سنجش از دور راداری ، فقدان یک مرجع در حوزه آشکارسازی هدف در تصاویر سنجش از دور راداری و نیاز دانشجویان به‌ویژه در رشته سنجش از دور و نیز محققان و کارشناسان در حوزه‌های کاربردی بوده است. صفا خزائی و امیر اقابالائی تلاش نموده‌اند علاوه بر ارائه مفاهیم پایه، نتایج تحقیقات جدید منتشر شده را نیز در این کتاب مطرح کنند.

کتاب آشکارسازی هدف در تصاویر سنجش از دور راداری در پنج فصل تهیه شده است: فصل اول شامل مفاهیم پایه در حوزه سنجش از دور راداری،  فصل دوم  مربوط به اصول و مبانی آشکار سازی هدف در تصاویر راداری، فصل سوم در باب رویکردها و روش‌های آشکارسازی هدف در تصاویر راداری،  فصل چهارم ارائه پژوهش‌های موردی و فصل آخر مبحث شبیه‌سازی هدف در تصاویر راداری را در بر می‌گیرد.

گزیده کتاب آشکارسازی هدف در تصاویر سنجش از دور راداری

سنجش از دور علم، هنر و فناوری کسب اطلاعات موردنیاز از عوارض و پدیده‌های مختلف زمینی بدون نیاز به تماس مستقیم با آن‌ها می‌باشد. با توجه به این تعریف مشخص می‌گردد که سنجش از دور از سه بخش عوارض، کسب داده‌ها به‌وسیله حسگرها یا سنجنده‌های مشخص و تجزیه و تحلیل داده‌ها تشکیل یافته است. عموما داده‌های سنجش از دور به داده‌های جمع‌آوری شده از طریق سنجنده‌های ثبت تشعشات الکترومغناطیس بازتاب یا گسیل یافته از عوارض و پدیده‌های زمینی که در سکوهای زمینی، هوایی و یا فضایی مستقر هستند، اطلاق می‌گردد. تصاویر هوایی و فضایی، به عنوان اطلاعات اصلی سنجش از دور، استفاده می‌شوند.

سنجش از دور حوزه‌وسیعی از کاربردها را شامل می‌شود. در بخش غیر نظامی، اکثر کاربردها در حوزه‌های نقشه‌برداری، کشاورزی، جنگلبانی، هواشناسی، نظارت بر محیط زیست، زمین‌شناسی، برنامه‌ریزی، نظارت بر منابع مانند آب، دما و پوشش گیاهی و...می‌باشد. در بخش نظامی سنجش از دور نقشی اساسی را در مجموعه‌ای از کاربردهای شناسایی اهداف، آشکارسازی و پایش تغییرات و شبیه‌سازی ایفا می‌کند.

کنگره :
G70/4
دیویی :
621/3678
کتابشناسی ملی :
9665982
شابک :
9786222862428
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
354

کتاب های مشابه آشکارسازی هدف در تصاویر سنجش از دور راداری