کتاب سرود سوره

رویش و رشد گروه سرود «سوره» از مسجد فاطمیه«س» تا پایگاه بسیج مسجد امام علی بن موسی الرضا«ع»

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
16,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
55,000
15%
46,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سرود سوره

کتاب سرود سوره نوشته فریده الیاسی‌فرد و در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است. از جمله‌ تأثیرات انقلاب اسلامی بر حوزۀ موسیقی، تجدید حیات دوبارۀ سرود است. ازآنجاکه سرود، مفاهیم را بهتر و تأثیرگذارتر از آثار به‌اصطلاح آکادمیک منتقل می‌کند، انقلابیون بیش از سایر قالب‌های موسیقایی به آن توجه کرده‌اند.

با آغاز جنگ تحمیلی، نیاز به موسیقی و سرود انقلابی بیشتر از پیش احساس شد. هنرمندان انقلابی از سویی باید مردم را به صحنۀ دفاع و نبرد فرامی‌خواندند و از سوی دیگر، برای التیام دردها و زخم‌های اجتماعیِ حاصل از جنگ چاره‌ای می‌اندیشیدند. علاوه بر این، باید موجبات هم‌دلی و هم‌بستگی و وحدت داخلی را نیز فراهم می‌کردند.

گزیده کتاب سرود سوره

در مسیر برگشت، فکرم مشغول بود. چرا ما در مسجدمان گروه سرود نداشته باشیم؟ تشکیل گروه سرود، ایده‌ای جدید و جذاب بود که در «مسجد فاطمیه(ع)» اجرا نشده بود. در منطقه مان چنین چیزی نداشتیم. در تمام «طبرسی شمالی»، گروه سرودی نبود که به طور تخصصی کار کرده باشند. به خودم گفتم چرا من به این عرصۀ هنری وارد نشوم؟ مداحی که می‌کنم و با سبک‌های مداحی و آوازهای سنتی آشنایم.

مربی «حلقه‌های صالحین» هم هستم. روش کار با نوجوان‌ها دستم آمده است. می‌توانم از دیگران هم کمک بگیرم. این گونه می‌توانم بچه‌های بیشتری را جذب مسجد کنم. تا به خانه رسیدم، تصمیمم برای تشکیل گروه سرود، قطعی شد.

کنگره :
‏‫‬‮‭MT۸۸
دیویی :
۷۸۲/۲۷
کتابشناسی ملی :
۹۱۴۵۶۸۲
شابک :
9786225458017
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
150

کتاب های مشابه سرود سوره