نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال

کتاب امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال نوشته دیتمار پی. اف. مولر و ترجمهٔ لیلا طاهرخانی و محسن مظاهری اسد می‌باشد و انتشارات نظری این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال به ارائهٔ خلاصه‌ای جامع، عمیق و به‌روز از امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال می‌پردازد که اخیراً به ویژه در سازمان‌های دولتی و خصوصی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این کتاب مروری سیستماتیک از آخرین پیشرفت‌ها در روش‌ها و فناوری‌ها در امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال با تمرکز بر امنیت سایبری، هوش‌ تهدید، تشخیص و پیشگیری از نفوذ، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، مدل‌ها و سناریوهای حمله، هستی‌شناسی امنیت سایبری، و چالش‌هایی برای رهبری امنیت سایبری است. این کتاب دارای هشت فصل است:

  • فصل ۱، اهمیت امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال را با توجه به تأثیر موج چهارم فناوری و اهمیت آن بر اقتصاد چرخشی تشریح می‌کند.
  • فصل ۲، پیشینهٔ امنیت سایبری مربوطه را ارائه می‌دهد که یکی از مهم‌ترین مسائل در سطح هیئت مدیره برای تقریباً هر سازمان دولتی و خصوصی است. 
  • فصل ۳، هوش تهدید را به عنوان دانش مبتنی بر شواهد معرفی می‌کند که امکان جلوگیری یا کاهش حملات تهدید سایبری به داده‌ها را فراهم می‌کند. اطلاعات تهدید منجر به روش‌هایی برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد امنیت با پاسخ دادن به سؤالاتی مانند اینکه چه کسی حمله می‌کند انگیزه و همچنین توانایی مهاجم چیست و موارد دیگر می‌شود. 
  • فصل ۴، روش‌های نفوذ، تشخیص و پیشگیری از تهدید برای شناسایی حوادث مخرب، ثبت اطلاعات در مورد آنها، تلاش برای متوقف کردن آنها و گزارش حمله مخرب شناسایی شده به تیم‌های واکنش به حادثه برای پشتیبانی را مورد بحث قرار می‌دهد. 
  • فصل ۵، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق را بررسی می‌کند، دو روشی که به دلیل تاثیر تحول دیجیتال و رشد روزافزون مجموعه داده‌ها برای بهبود عملکرد سیستم تشخیص نفوذ اهمیت پیدا کرده‌اند. 
  • فصل ۶، دانشی در مورد مهاجمان سایبری، برای توسعه مدل‌های حمله برای تجزیه و تحلیل امنیتی سناریوهای مختلف حمله سایبری ارائه می‌کند. این امکان شبیه سازی مسیرهای حمله متمایز یا رویکردهای جایگزین در مورد چگونگی ایمن سازی اهدافی را که مهاجم سایبری سعی در حمله به آن دارد را می‌دهد.
  • فصل ۷، هستی شناسی‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهد که مفهوم‌سازی صریح حوزه‌های موضوعی هستند و بنابراین روش مهمی برای کسب دانش و اشتراک دانش هستند. 
  • فصل ۸، با ارائهٔ یک نمای کلی از چالش‌های به دست آوردن دانش مربوطه برای رهبری امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال به پایان می‌رسد.

گزیده کتاب امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال

دنیای سایبری در حال گسترشی بی‌پایان است که به دلیل پتانسیل بالای سایبری و اتصال متقابل موجود، فرصت‌های بزرگی را برای تحول دیجیتال ارائه می‌دهد. در این فضا ماده اولیه یعنی اساس تحول دیجیتال، داده‌ها هستند.

این را می‌توان در مقدار داده‌ها، به عنوان مثال در کاربردهای صنعتی مشاهده کرد که از طریق رشد سریع فناوری‌های دیجیتال مانند فناوری‌های محاسباتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتصالات بیسیم، گره‌های حسگر و محرک، اینترنت، هوش مصنوعی، محاسبات ابری، یادگیری ماشین [1 ، 2 ]و بسیاری دیگر به مقادیر عظیمی می‌رسد. این امر موجب تکامل و چالش‌های عصر دیجیتال و در نتیجه تحول دیجیتال می‌شود. واژه دیجیتال از کلمه لاتین digitus گرفته شده و به یکی از قدیمی‌ترین اشکال شمارش در دنیای فیزیکی آنالوگ اشاره دارد.

دیویی :
‏‫‭۰۰۵/۸‬‬
کتابشناسی ملی :
9479456
شابک :
9786223351860
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
220
کنگره :
‏‫‭TK۵۱۰۵/۵۹‬‬

کتاب های مشابه امنیت سایبری در عصر تحول دیجیتال