نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مواد

علوم عصر حجری مجموعه کتاب‌هایی است درباره اختراعاتی که جهان را دگرگون ساخت و علمی که زمینه‌ساز آن‌ها بود. لئو یک نابغه عصر حجری است، اما گربه‌ی دست‌آموزش پالاس، مانند او نابغه نیست. در مجموعه علوم عصر حجری این دو، با هم، دنیای شگفت‌انگیز علم را می‌کاوند و به حقایق و اکتشافات بسیار درخشانی دست می‌یابند.

لئو در این جلد از مجموعه علوم عصر حجری با به کار گرفتن علوم عصر حجری، نکاتی را درباره‌ی مواد به گربه‌اش آموزش می‌دهد. طرح‌های مبتکرانه‌ی لئو در این کتاب کمک می‌کند تا مفاهیم مختلف علمی درباره‌ی نقطه‌ی ذوب و احتراق، که کمک می‌کند تا موادی تولید شوند یا تغییر شکل‌ دهند مانند فلزات، بلورها و بتون‌ بهتر توضیح داده شوند.

مجموعه علوم عصر حجری مواد به قلم فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته  توسط علی خاکبازان ترجمه و به وسیله انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گزیده کتاب مواد

رنگ

لئو و پالاس بعدازظهر را در نمایشگاه هنر گذارندند. لئو حرف‌های زیادی درباره‌ی رنگ و رنگ‌آمیزی داشت. پالاس، اما، هیچ حرفی درباره‌ی هنر نداشت؛ هر نوع هنری. به همین دلیل هم لئو توانست با او کلی درباره‌ی هنر صحبت کند.

«می‌بینی پالاس، هنر مدرن و هنر قدیم، هر دو این‌جا در کنار هم هستند. سرشار از حرکت است و در عین حال ایستا و ثابت. درخشان است، اما تیره. به نظر من این نوعی رنگ‌آمیزی است که...»

لئو گفت و گفت و گفت. خیلی زود وقت رفتن شد. لئو فکر می‌کند که خودش می‌تواند تصاویر خیلی بهتری بکشد. او فقط به رنگ احتیاج دارد.

پالاس می‌تواند چند گودال روی زمین بکند. وقتی گودال‌ها از آب باران پر شوند، به گودال گل تبدیل می‌شوند. آن وقت لئو می‌تواند با آن‌ها رنگ گلی درست کند. هم‌چنین، می‌تواند از سوسک‌های قرمز، پودر قرمز درست کند. البته وقتی که مرده‌اند.

صفحات کتاب :
33
دیویی :
620/11
کتابشناسی ملی :
6109930
شابک :
3_0796_01_600_978
سال نشر :
1399
قیمت نسخه چاپی :
800000

کتاب های مشابه مواد