امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
10,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
13,000
15%
11,050
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ساختمان ها و سازه ها

علوم عصر حجری مجموعه کتاب‌هایی است درباره اختراعاتی که جهان را دگرگون ساخت و علمی که زمینه‌ساز آن‌ها بود. 

لئو یک نابغه عصر حجری است، اما گربه‌ی دست‌آموزش پلاس، مانند او نابغه نیست. در مجموعه علوم عصر حجری این دو، با هم، دنیای شگفت‌انگیز علم را می‌کاوند و به حقایق و اکتشافات بسیار درخشانی دست می‌یابند.
لئو در این جلد از مجموعه علوم عصر حجری با به کار گرفتن علوم عصر حجری، نکاتی را درباره‌ی ساختمان ها و سازه‌ها به گربه‌اش آموزش می‌دهد. طرح‌های مبتکرانه‌ی لئو در این کتاب کمک می‌کند تا مفاهیم مختلف علمی درباره‌ی ساختمان مانند: سطح شیب‌دار، نیرو، بار، فشار و کشش بهتر توضیح داده شوند.

 مجموعه علوم عصر حجری ساختمان ها و سازه‌ها به قلم فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته  توسط علی خاکبازان ترجمه و به وسیله انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گزیده کتاب ساختمان ها و سازه ها

جاده

لئو:«جاده ما را در کوتاه‌ترین زمان از جایی به جای دیگر می‌رساند. از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب. حالا هم می‌خواهیم یک جاده بسازیم.»

پالاس تعجب می‌کند، چون هربار که می‌خواهد موشی را بگیرد، در کوتاه‌ترین زمان، خودش را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگری می‌رساند و هیچ‌وقت هم در زندگی‌اش از جاده استفاده نکرده است. پالاس کمی هم مشکوک شده، چون هربار که لئو درباره‌ی ساختن چیزی حرف می‌زند، نشانه‌ی این است که کار سختی در پیش دارند.

لئو:«جاده‌های جنگلی پر از گودال‌های بزرگ و کوچک هستند که درست در وسط این جاده‌ها قرار دارند و هربار که باران می‌بارد، در آن‌ها آب جمع می‌شود و مدتی طول می‌کشد تا خشک شوند.»

تپه‌ها و دره‌ها هم در مسیر جاده‌ها قرار دارند. با این‌همه، جاده‌ها ساخته می‌شوند و هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

سال نشر :
1399
قیمت نسخه چاپی :
800000
صفحات کتاب :
33
دیویی :
624/1
کتابشناسی ملی :
6115866
شابک :
7_0769_01_600_978

کتاب های مشابه ساختمان ها و سازه ها