نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آخرین زاغ بور دشت بزرگ 

کتاب آخرین زاغ بور دشت بزرگ اثر محمدرضا شمس در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است و روایتگر داستان زاغی است که جفت خود را از دست داده است.

این کتاب جلد هشتم از مجموعه ۱۱‌ جلدی «آهای، مواظب ما باشید!» می‌باشد، مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» داستان گروهی از جانوران ساکن در جنگلی است که زندگی بسیار پرخطری را تجربه می‌کنند و سعی دارند شرایطی را مهیا کنند تا زندگی بی‌خطری داشته باشند.

این مجموعه به کمک داستان‌ها و تصویرهایش، کودکان را با این گروه از جانوران آشنا می‌کند و به آن‌ها یاد می‌دهد که چرا زندگی این جانوران در معرض خطر است. کودکان با خواندن این داستان‌ها می‌آموزند که چه‌طور به محیط زیست و جانورانی که در آن زندگی می‌کنند، کمک کنند.

کتاب آخرین زاغ بور دشت بزرگ برای کودکان بالای ۹ سال (نونهال) نوشته شده و داستان پرنده‌ کوچکی است که در سرمای زمستان جفتش را از دست می‌دهد و آخرین زاغ بور دشت می‌شود، همه‌ پرنده‌ها برای او غمگین‌ هستند و نگرانند که اگر زاغ بور برود، درختان و دشت بدون او چه می‌کنند، اما ناگهان بهار می‌آید و همه چیز تغییر می‌کند. با خواندن کتاب آخرین زاغ بور دشت بزرگ کودک هم به طبیعت نزدیک می‌شود و هم اطلاعاتی در مورد این پرنده که نام آن، زاغ بور ایرانی است، به دست می‌آورد.

گزیده کتاب آخرین زاغ بور دشت بزرگ 

دختری با موهای آبی از لابه‌لای دانه‌های سفید برف بیرون آمد، به طرف زاغ بور رفت و کنارش نشست. دخترک چتری صورتی به دست داشت. زاغ بور از خواندن دست کشید و ساکت و آرام به جفتش که وسط دشت بی‌درخت افتاده بود، خیره شد.

آدم‌ها، تمام درخت‌ها و گیاهان دشت بزرگ را قطع کرده بودند. برف می‌بارید. مه غلیظی به رنگ بنفش از زمین می‌جوشید و بالا می‌آمد. زاغ بور به جفتش که به پشت روی برف‌ها افتاده بود و یخ زده بود، نگاه می‌کرد و آرام‌آرام اشک می‌ریخت.

شابک :
9786000106287
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
27
دیویی :
3 فا 8
کتابشناسی ملی :
5986699

کتاب های مشابه آخرین زاغ بور دشت بزرگ