نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راز آبگیر

کتاب راز آبگیر نوشته سرور پوریا و تصویرگری بهزاد غریب‌پور است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب، مجموعه‌ای از قصه‌ها و پندهای جذاب برای کودکان است که هم ‌آن‌ها را سرگرم می‌کند و هم به ‌آن‌ها آموزش می‌دهد. این کتاب، ماجرای چند حیوان جنگل است که با پرسش ایجاد شده در رابطه با آبگیر، هر کدام سعی می‌کنند به آن پاسخ دهند. این کتاب، با نقاشی‌های جالبی که دارد به فهم و شیرینی موضوع کمک می‌کند.

سرور پوریا هدفش از طرح این داستان، آشنا کردن بچه‌ها با محیط جنگل و آموزش یک نکته جالب فیزیک است. داستان از فیلی می‌گوید که برای آشامیدن آب به آبگیر آمده و حیوانات دیگر می‌بینند که خرطومش در آب دوتا شده و فکر می‌کنند مشکلی پیش آمده، اما لاک‌پشت می‌گوید این اتفاق طبیعی است. نویسنده تلاش می‌کند ذهن کودک را نسبت به پیرامونش رشد دهد.

گزیده کتاب راز آبگیر

فیل کوچولو در وسط جنگل با بچه زرافه گرگم به هوا بازی می‌کرد. مرغابی با جوجه‌هایش توی آبگیر شنا می‌کرد. قورباغه هم با صدای بلند با خاله لاک‌پشت درد دل می‌کرد. فیل کوچولو که از بازی زیاد خسته و تشنه شده بود رفت کنار آبگیر که آب بخورد. ناگهان فریاد جوجه تیغی بلند شد که: «آهای! فیل کوچولو، خرطومت را تکان نده! مثل اینکه یک تکه از خرطومت کنده شده.»

قیمت نسخه چاپی :
450000
صفحات کتاب :
20
دیویی :
دا۵۹۰
کتابشناسی ملی :
‭م‌۶۷-۱۱۰۴
شابک :
978-964-432-256-3‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه راز آبگیر