نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بزرگ گوش کوچک

کتاب بزرگ گوش کوچک نوشتۀ محمدرضا مرزوقی است که توسط کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان منتشر شده است. داستان، درباره‌ی یک روباه کوچک است که در منطقه‌ای نزدیک یزد زندگی می‌کند. این روباه به تنهایی در طبیعت زندگی می‌کند و از میوه‌های منطقه برای تغذیه‌اش استفاده می‌کند.

اما مشکلی وجود دارد؛ مردم منطقه به اشتباه فکر می‌کنند که او مرغ‌ها و دیگر حیواناتشان را می‌خورد و به همین دلیل قصد دارند او را بکشند. پسر کوچک داستان ما که اشتباه دیگران را می‌داند، سعی می‌کند به دیگران ثابت کند این حیوان کوچک کاری با دیگران ندارد. با خواندن این کتاب، کودک هم به طبیعت نزدیک می‌شود و هم اطلاعاتی در مورد این پرنده به دست می‌آورد.

در این داستان جذاب، کودکان با ماجراهای این روباه کوچک آشنا می‌شوند و به طبیعت نزدیک می‌شوند. این داستان علاوه بر سرگرمی برای کودکان، اطلاعات مفیدی را نیز ارائه می‌دهد در مورد عادات تغذیه‌ای و رفتارهای حیاتی این حیوانات. این کتاب، نه تنها برای سرگرمی کودکان، بلکه برای افزایش دانش آنان نیز مناسب است.

در دیگر سوی داستان، یک پسر بچه زندگی می‌کند که واقعیت واقعیت‌ها را می‌داند. او می‌داند که این روباه کوچک به هیچ‌وجه قصد صدمه زدن به دیگران را ندارد و صرفا به دنبال میوه‌ها برای تغذیه‌ی خودش است. او سعی می‌کند به دیگران ثابت کند که این حیوان کوچک هیچ علاقه و نیازی به شکار دیگر حیوانات ندارد.

گزیده کتاب بزرگ گوش کوچک

شب اول که دیدمت، فکر کردم آمده‌ای دلی از عزا دربیاوری و بروی، عجب دمی داشتی! تقریباً دو برابر خودت. گوش‌هایت آن‌‌قدر بزرگ بودند که انگار دو تا آنتن بشقابی روی سرت بود. چشم‌هایت سیاه بود؛ مثل زغال.

صفحات کتاب :
32
دیویی :
۸‮فا‬۳
کتابشناسی ملی :
5985702
شابک :
978-600-01-0623-4
سال نشر :
1399
قیمت نسخه چاپی :
830000

کتاب های مشابه بزرگ گوش کوچک