نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جناب سفال

کتاب جناب سفال نوشته فرزانه بابایی است که توسط کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب، به کودکان یاد می‌دهد با ظرف‌های سفالی و تکه‌های نخ عروسک‌های زیبا بسازند. کتاب جناب سفال تخیل و نوآوری کودکان را تقویت می‌کند و آنان را خلاق می‌کند. بچه‌ها می‌توانند با عروسک‌هایشان نمایش اجرا کنند و قصه بگویند.

«عروسکی با آرزوهای سفالی»، «مریخی»، «کاغاذ»، «ماگاس»، «شاعر سفالی»، «قهرمان سفالی»، «سفالی با حس صورتی»، «پری سفالی»، «ناخدایِ سفالی»، «لب‌پَر»، موطاطا» و «خواهران سفالی» عنوان عروسک‌های سفالی این کتاب هستند. این کتاب، یک منبع ارزشمند برای پرورش تفکر خلاق و آگاهی کودکان است. کتاب با زبان ساده و داستان‌های جذاب، کودکان را به دنیای سفالگری معرفی می‌کند و به آن‌ها مفاهیم هنری و فرهنگی را آموزش می‌دهد.

فرزانه بابایی در مقدمه این کتاب نوشته است: مدت‌ها بود که به سفال‌های کوچک فکر می‌کردم. گاهی با کمک رنگ‌ها و اشیاء متفاوت آن‌ها را به شکل‌های دیگری تبدیل می‌کردم، اما برایم کافی نبود. روزی در دفتر کار دوستم، تعداد زیادی ظرف کوچک سفالی دیدم. از همان موقع شروع کردم. بعد از مدتی عروسک سفالی بامزه‌ای روی میز، مقابل ما ایستاده بود که نامش را «جِناب سُفال» گذاشتیم.

برشی از کتاب جناب سفال

دانه‌ها و هسته‌های میوه‌های مختلف: هنگام گردش و سفر، به طبیعت اطرافتان دقت کنید. بعضی دانه‌ها یا میوه‌های ریز و خوش‌رنگ که معمولاً زیر درختان ریخته‌اند برای تزیین و ایجاد تنوع بیش‌تر در ساخت عروسکتان بسیار کاربرد دارند.

صفحات کتاب :
36
دیویی :
‏‫‬‮‭۷۴۵/۵۹۲۲۱‭‬
کتابشناسی ملی :
6114400
شابک :
978-600-01-0738-3‬‬‬
سال نشر :
1399
قیمت نسخه چاپی :
130000

کتاب های مشابه جناب سفال