نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیارات نزدیک

تعدادی از سیارات، کوچک و سنگی و تعدادی بسیار بزرگ هستند. سیارات بزرگ به نام «غول‌های گازی» معروفند. چهار سیاره‌ی نزدیک‌تر به خورشید گروه «سیارات کوچک سنگی» را تشکیل می‌دهد. این سیارات به ترتیب فاصله از خورشید عبارت است از: عطارد، زهره، زمین و مریخ.

کتاب سیارات نزدیک، اثر یان گراهام با ترجمه مجید عمیق؛ به بررسی و تحلیل آن‌ها و موضوعات و عناوینی نظیر «عطارد، اکتشاف در عطارد، زهره، نقشه‌برداری سطح زهره، کره‌ی زمین - خانه‌ی ما، از هسته تا پوسته، مریخ - سیاره‌ی سرخ، حیات در مریخ، روبات‌های کاوشگر، مأموریت‌های فضایی سرنشین‌دار، زندگی در مریخ، تقویم وقایع علم نجوم» می‌پردازد.

گزیده کتاب سیارات نزدیک

زهره

زهره دومین سیاره‌ی نزدیک به خورشید و نزدیکترین سیاره به زمین است. زهره تقریباً به بزرگی کره‌ی زمین اما سیاره‌ای کاملاً متفاوت با زمین است. اگر در سطح این سیاره بایستید بلافاصله جزغاله، متلاشی و مسموم خواهید شد.

سیاره‌ی آتشین

جو پوشیده از ابر غلیظ زهره مانع از مشاهده‌ی سطح آن می‌شود. جو زهره بخش اعظم نور خورشید را جذب می‌کند، در نتیجه دمای سطح این سیاره به 480 درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. زهره به مراتب گرمتر از عطارد است. ضخامت جو زهره چنان زیاد است که فشاری تقریباً صدبرابر بیشتر از فشار جو زمین، بر سطح آن فشار وارد می‌کند. این به آن معنا است که اگر در سطح این سیاره بایستیم، زیر فشار زیاد جو آن متلاشی خواهیم شد.. .

صفحات کتاب :
34
کنگره :
‏‫‬‮‭QB۶۰۲‏‫‮‭/گ۴س۹ 1388
دیویی :
‏‫‬‮‭[ج]۵۲۳/۴
کتابشناسی ملی :
۲‎۰‎۴‎۴‎۲‎۴‎۲‬
شابک :
‫‬‮‭978-964-391-490-5
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه سیارات نزدیک