امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آخرین پرنده، آخرین سنگ

کتاب آخرین پرنده، آخرین سنگ، نوشته سیدمهدی شجاعی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و وارد بازار کتاب شده است.

ابرهه، پادشاه یمن، از این‌که کعبه مرکز توجه مردم خداپرست قرار گرفته است، احساس حسادت می‌کند؛ بازرگانان بزرگ، حجاز را به خاطر وجود کعبه مرکز تجاری خود ساخته و به یمن بی‌توجه مانده‌اند؛ همین امر، ابرهه را عذاب می‌دهد و او را به ساختن معبدی بزرگ و مجلل در «صنعا» وا می‌دارد، اما سرانجام آتش خشم او به نزدیکی کعبه می‌رسد و...

کتاب آخرین پرنده، آخرین سنگ روایت واقعه حمله این فرمانده یمنی به مکه برای تخریب کعبه است و شرح سنگباران شدن او و سپاهش از سوی پرندگان که بیان آن در قرآن و در سوره فیل آمده است. زنده‌یاد علی اصغرزاده، طراحی و سازندگی لوح‌های کتاب آخرین پرنده، آخرین سنگ را برعهده داشته است.

گزیده کتاب آخرین پرنده، آخرین سنگ

اکنون سپاه عظیم ابرهه به نزدیکی مکه رسیده است. ابرهه دستور می‌دهد که سپاه توقف کند و اردو بزند. ابرهه شنیده است که عبدالمطلب بزرگترین و محترم‌ترین مرد عرب است؛ کلیددار کعبه و سرور و آقای مکه است. مردی است که همه دوستش دارند همه به او احترام می‌گذارند و همه از او فرمان می‌برند.

ابرهه دستور می‌دهد تا سپاه استراحت کند و آماده‌ی حمله شود، قاصدی به مکه برود و عبدالمطلب را برای مذاکره دعوت کند.

دیویی :
دا۲۹۷
کتابشناسی ملی :
13877- 81 م
شابک :
9789644325861
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
43

کتاب های مشابه آخرین پرنده، آخرین سنگ