نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خواب آب

کتاب خواب آب نوشته عباس جهانگیریان با تصویرگری مسعود قره‌باغی و ویراستاری مینو کریم‌زاده توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

خواب آب کتاب پژوهی‌ای حول محوریت آب است. تصویرگری این کتاب را مسعود قره‌باغی بر عهده داشته. خواب آب در ۲۳ بخش به مفاهیم مربوط به آب می‌پردازد.

گزیده کتاب خواب آب

ایرانیان در طول تاریخ چندهزارساله ی خود، صدها بار خشکسالی های دوره ای رسزمین کم بارانشان را
تجربه کرده اند؛ اما با شکیبایی و تدبیر این دوره های رنجبار را پشت سر گذاشته اند.

نیاز به آب در فلات ایران، باعث شده ایرانیان در مهندسی آب به پیرشفت ها و فناوری های زیادی دست پیدا کنند. قنات یکی از نخستین اختراع های ایرانیان در فناوری انتقال آب از اعماق به سطح زمین است؛ اختراعاتی که بنا به گفته ی غربی ها، باعث ظهور متدن های جدید بر روی کره ی زمین شد.

آبادی ها، شهرها و متدن های کوچک و بزرگ، بر دو امکان و موقعیت آبی در جهان شکل گرفته است؛ بخشی در اطراف حوزه ی آب های پیدا یا سطحی مانند چشمه ها، رودها و دریاچه های آب شیرین و بخش دیگر در مناطقی که نیاکان ما به آب های پیدا دسترسی نداشته اند و تنها به اتّکا آب قنات ها، دور هم گرد آمدند و آبادی ها، شهرها و متدن های تازهای را به وجود آوردند.

از این روی نیمی از متدن برشی مدیون قنات است پدیده ی شگفتی که توسط آبشناسان و مهندسان ایرانی اختراع شد و سپس فناوری آن از ایران به دیگر کشورها منتقل شد.

شابک :
9786000106249
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
59
کنگره :
‭GB۶۱۸/۷۸‬‭‍/ج۹خ۹ ۱۳۹۸‬
دیویی :
‭[ج]۳۳۳/۷۳۶۰۹۵۵‬
کتابشناسی ملی :
۵۶۶۸۶۶۳

کتاب های مشابه خواب آب