نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوستم داشته باش، ترکم نکن

ممکن است در دوران بزرگسالی مجذوب روابطی شوید که مشابه آن را در دوران کودکی تجربه کرده‌اید. آیا جذب کسانی می‌شوید که شما را طرد می‌کنند، نکوهش می‌کنند، از شما سوءاستفاده می‌کنند، غیرقابل پیش‌بینی و نسبت به شما بی‌علاقه‌اند، دمدمی هستند به‌گونه‌ای که احساس ناخوشایندی در شما نسبت به خودتان ایجاد می‌کنند؟ وقتی در چنین موقعیت‌های پراسترسی قرار می‌گیرید چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ احساس نیاز، خشم، گناه، انتقاد و یا کنترل؟ احساس طرد، انزوا، بی‌حسی و یا پریشانی؟ باورهای مرکزی، با هیجانات، افکار و رفتارهای آسیب‌رسان، شما را به دام می‌اندازند و شما را از داشتن یک رابطۀ سالم و عاشقانه که مشتاق و سزاوار آن هستید، دور می‌کنند.

با مطالعۀ این کتاب قدم در سفری خواهید گذاشت که با آن، یک مرحله به بیرون از این داستان دردناک هدایت خواهید شد، در این سفر توانایی دور شدن از داستان‌های دردناک، فهم ترس از رهاشدگی، انتقال آگاهی به موقعیت‌ها و روابط محرک باورهای مرکزی، مشاهدۀ افکار منفی بدون قضاوت و کنترل و توانایی تجربۀ‌ هیجانات منفی بدون عمل کردن بر اساس آنها را نیز کسب خواهید کرد. همچنین با شناخت ارزش‌های خود به‌عنوان انگیزه‌ای برای رفتارهای کارآمد،می‌توانید مهارت‌ها و ابزارهای ارتباطی جدید را نیز کسب کرده و نگاهتان را نسبت به خود و دیگران تغییر دهید، تا بتوانید، روابط سالم، پایدار و عاشقانه داشته باشید. 

کتاب من را دوست داشته باش، من را رها نکن، وارد چالش‌برانگیزترین زمینه‌های روابط شما می‌شود. میشل اسکین راهکاری ضروری و جهتی روشن به سوی مسیری جدید برای درمان خود و ایجاد راه‌های هوشمندانه و سالم برای تعامل با دیگران را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب راهکارهای شفافی را به شما ارائه می‌کند تا با ارزش های اصلی خود هماهنگ شوید. خواندن این کتاب به شکلی است که انگار روبه‌روی یک درمانگر دلسوز نشسته‌اید. یک صندلی بردارید و راهنمایی گرم و دلسوزانه اسکین را برای خود تجربه کنید.

این کتاب به منظور کمک به درک و پذیرش اینکه شما مقصر نیستید، طراحی شده است. ترس‌ها و باورهای شما در مورد خود، دیگران و دنیایتان نتیجه تجربیات دوران کودکی و نوجوانی شماست. همه آن ها و به ویژه تجربیات دردناکی که کسب کرده‌اید، بخشی از داستان زندگی شما هستند. هنگامی که با تمرکز بر تجربیات دردناک گذشته خود فکر می‌کنید، ممکن است احساس اضطراب یا ترس داشته باشید. در حالی که گذشته ما همیشه به شکلی با ما همراه بوده است (چه در سختی‌ها و چه در آسانی‌ها) و مهم است که آن تجربیات را در چشم‌انداز مناسب قرار دهیم. یکی از اهداف کتاب من را دوست داشته باش، من را رها نکن این است که به شما کمک کند تا با این رویدادها، ماجراها و هر چیزی که همراه آن است (مثل افکار، احساسات و واکنش‌های رفتاری)، رابطه جدیدی ایجاد کنید. رابطه شما با تجربیاتتان خودآگاه یا ناخودآگاه، در مسیر ارتباطی قرار می‌گیرد که شاید آرزوی سپری کردن آن را با شخص دیگری داشته باشید. هدف نهایی کتاب من را دوست داشته باش، من را رها نکن، این است که شما را به جایی برساند که بتوانید در یک رابطه حضور داشته باشید، بدون اینکه توسط ترس‌های خود کنترل شوید. اجازه دهید توضیح دهم که چگونه این مسیر شما را به آن هدف خواهد رساند.

گزیده کتاب دوستم داشته باش، ترکم نکن

وقتی باورهای اصلی شما تحریک می‌شوند، در یک وضعیت عاطفی سختی قرار می‌گیرید که نمی‌توانید گزینه‌های مفید را ببینید؛ بنابراین واکنش‌های رفتاری مبتنی بر ترس قدیمی خود را به طور پیش فرض انجام می‌دهید. شما ممکن است سرزنش شوید، کنار بکشید یا با مواد مخدر، غذا و الکل خود را آرام کنید.

شما نمی‌توانید افکاری که در حین تحریک‌شدنتان ظاهر می‌شوند را متوقف کنید (مثلاً "او مرا ترک می‌کند"، "من به اندازه کافی خوب نیستم"، "من هرگز به عشقی که می‌خواهم، نخواهم رسید")، اما می‌توانید به این مسائل پایان دهید. زمانی که واکنش‌های رفتاری شما باورهای اصلی‌تان را تحریک کرده و شما را توسط احساسات و افکار منفی‌تان به دام می‌اندازند، حضور آن ها را تأیید نموده و منتظر بمانید تا از این افکار منفی رها شوید. در نهایت، می‌توانید یک گزینه رفتاری مفید را انتخاب کنید. 

صفحات کتاب :
202
کنگره :
575 BF
دیویی :
158/2
کتابشناسی ملی :
9655598
شابک :
9786228091709
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه دوستم داشته باش ترکم نکن