امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانستنی هایی درباره ی نهنگ ها و دلفین ها

کتاب دانستنی‌هایی درباره نهنگ‌ها و دلفین‌ها نوشته کریستین گانزی  و ترجمه شده توسط فاطمه مظفرنژاد توسط انتشارات کتاب‌های پروانه (به‌نشر کودک) تهیه و منتشر شده است. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره تولد نهنگ‌ها ، انواع نهنگ‌ها ، شیوه زندگی‌ نهنگ‌ها و دلفین‌ها، خطرات در کمین نهنگ‌ها، نژاد و اجداد نهنگ‌ها، آناتومی بدن نهنگ‌ها، انواع دولفین‌ها، غذای نهنگ‌ها، زندگی در اقیانوس و بزرگترین موجودات اقیانوس‌ها همچنین سایر اطلاعات جذابی که ممکن است برای کودک یا نوجوان ایجاد سوال بکند را ارائه می‌دهد.

مجموعه کتاب‌های دانستنی‌ها، کتاب‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان است که در حیطه موضوعات مختلف زیست‌‌شناسی مانند انواع حیوانات و گیاهان، موضوعات مختلف مربوط به گذشته مثل مومیایی‌ها و اعصار تاریخی زمین و غیره اطلاعات علمی و مفیدی را  در قالب متن‌های کوتاه و به زبان روان شیرین و جذاب به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. مصور بودن این کتاب‌ها بر جذابیت آن ها می‌افزاید.

گزیده کتاب دانستنی هایی درباره ی نهنگ ها و دلفین ها

آشنایی با نهنگ‌ها

نهنگ‌ها بزرگترین مخلوقات روی کره زمین هستند و نهنگ آبی بزرگترین حیوانی است که تا به حال شناخته شده است. نهنگ‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ نهنگ‌های دندان‌دار که دولفین‌ها و خوک‌وال‌ها را در بر می‌گیرند و نهنگ‌های بالین که نهنگ‌های آبی و نهنگ‌های گوژپشت را شامل می‌شوند. نهنگ‌ها پستاندار هستند و در همه اقیانوس‌ها یافت می‌شوند. طول عمربرخی از آن ها به 200 سال می‌رسد.

دولفین یا خوک‌وال؟

دولفین‌ها و خوک‌وال‌ها بسیار کوچک‌تر هستند. دولفین، بدنی باریک با باله‌های نوک‌تیز و پوزه‌ای باریک دارد. خوک‌وال، پوزه‌ای پهن دارد و از دولفین چاق‌تر است. باله‌هایش کوتاه و پهن‌تر هستند. نوعی خوک‌وال وجود دارد که اصلا باله ندارد.

صفحات کتاب :
32
کنگره :
1387 2گ2و/QL737
دیویی :
599/53
کتابشناسی ملی :
1234913
شابک :
978-964-02-0854-0
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه دانستنی هایی درباره ی نهنگ ها و دلفین ها