امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هم حسینی بود هم بهشتی

نویسنده در کتاب هم حسینی بود هم بهشتی، پس از ارائه شرح حالی کوتاه از شهید دکتر آیت الله «سیدمحمد حسینی بهشتی» به بازنویسی خاطرات ایشان پرداخته است. در این خاطرات دوران کودکی، نوجوانی، جوانی و ویژگی های شخصیتی و رفتاری، ازدواج، فعالیت های انقلابی، اندیشه های سیاسی، شهادت و... مورد توجه قرار گرفته است.

 در پایان نیز سخنانی از شهید بهشتی در موضوعات مختلف به نثر در آمده است. شایان ذکر است برای هر خاطره در کتاب عنوانی انتخاب شده که برخی از آن ها عبارتند از: «عطر یاس»، «اندرونی»، « هزار شیلنیگ»، «گروه سوم»، «بهشتی بازیگر!» «خلأ قدرت»و... .

گزیده کتاب هم حسینی بود هم بهشتی

خیلی ها فقط پشیمان‌اند، افسوس می‌خورند، خیلی ها هم دوست دارند باز هم برایشان تکرار شود. می خواهند باز هم آن چهره‌ی آسمانی، با نگاهی که در افق، در آن دوردست ها به آسمان گره خورده است و کمتر زمینی است؛ به آن ها نگاه کنند. اگر گوش شنوایی باشد، هنوز هم آوایش به گوش می رسد هنوز هم از ما می خواهد تا عاشق شویم و دلیل می آورد که: زندگی به عشق است، مسلمان عاشق است، عاشق خداست. صدای محکم و پر صلابت مردی که راست قامت جاودانه تاریخ خواهد ماند؛ چه روح نواز است! صدای مردی که از خدمت می‌گفت؛ مردی که عقیده داشت: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

صفحات کتاب :
108
کنگره :
DSR1668‭/ب‌9‏‫‬‭آ7
دیویی :
955/084092
کتابشناسی ملی :
‎1‎8‎5‎6‎0‎4‎3
شابک :
978-964-531-224-2
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه هم حسینی بود هم بهشتی