امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اخلاق اسلامی

کتاب اخلاق اسلامی به بررسی مبانی خداشناسی، انسان‌شناسی، دینی، جامعه‌شناختی و برخی از مفاهیم مربوط به اخلاق اسلامی می پردازد. در کتاب اخلاق اسلامی ابتدا کلیاتی در مورد چیستی اخلاق و معنای علم اخلاق ارایه شده و پس از آن ارتباط اخلاق با خداشناسی و شناخت انسان و منزلت و کرامت انسانی بیان شده است. در ادامه نویسنده به ارتباط بین اخلاق و دین اشاره نموده و کارکردهای دین در اخلاق و بالعکس را بررسی کرده و برخی از مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی را معنی کرده است. 

وی در همین راستا به تبیین مفهوم مسایلی مانند: اخلاق بندگی و فضایل آن، اخلاص، توکل، تقوا، دعا، ذکر، رضا، تسلیم، محبت خدا، گناه، توبه، گناه، ریا، غفلت، یأس و ناامیدی، کفران نعمت، خودشناسی، معرفت نفس، عزت نفس، آراستگی، تفکر، حکمت، شرح صدر، صبر، حلم، حیا، عفت و پاکدامنی، غیرت، شجاعت، زهد و پارسایی، قناعت، هواپرستی، حب دنیا، طمع، حرص، غضب، عجب، قساوت، احسان و نیکوکاری، راست‌گویی و برخی دیگر از فضایل و رذایل اخلاقی اعم از فردی و اجتماعی پرداخته و از منظری قرآنی و روایی به بررسی ابعاد مختلف مربوط به آن‌ها پرداخته است.

گزیده کتاب اخلاق اسلامی

بخش اخلاق، مهمترین بخش دستورهای فردی و اجتماعی انسان است . خداوند در آیاتی از قرآن مسائل اخلاقی و تزکیه و تهذیب نفس انسان را به عنوان مسئله‌ای اساسی وزیربنایی مطرح نموده است؛ به گونه‌ای که احکام و قوانین دیگر اسلام ازآن نشئت می‌گیرد و بدون آن ، زندگی برای آدمی خشک و شکننده خواهد بود و نمی‌توان به زندگی سعادتمند دست یافت...


صفحات کتاب :
296
کنگره :
‏‫‬‮‭BP247/8‏‫‬‮‭/ش45د4 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭297/6
کتابشناسی ملی :
3712984
شابک :
978-964-531-767-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه اخلاق اسلامی