نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قصه‌های پری‌جون

کتاب قصه‌های پری‌جون، با قلم زیبا و خواندنی پروین مهرآقایی با تصویرگری جذاب و دیدنی زینب خرم‌آبادی؛ مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه کودکانه است که با تصاویر زیبا و رنگارنگ، مخاطبان گروه سنی "الف" و "ب" را به دنیایی از تخیل و احساسات شیرین می‌برد. این کتاب شامل چندین داستان دلنشین و آموزنده است که هر یک با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی برای کودکان نوشته شده‌اند.

"قصه‌های پری جون" با لحنی ساده و صمیمی، داستان‌هایی همچون شمعی که به زیبایی می‌سوزد و پروانه‌ای که آزادانه پرواز می‌کند، دختری که دندان شیری‌اش می‌افتد و برای اولین بار مفهوم بزرگ شدن را درک می‌کند، و یا دختری به نام گلی که با محبت و ایثار لباس‌های گرمی را به کودکی نیازمند هدیه می‌دهد، به تصویر می‌کشد. هر داستان به زبانی ساده، اما پر از پیام‌های ارزشمند برای کودکان نوشته شده و به آن‌ها کمک می‌کند که ارزش‌هایی چون محبت، صبر، فداکاری و شکرگزاری را بیاموزند.

گزیده کتاب قصه‌های پری‌جون

دندان شیری نازی
نازی دختر شش ساله‌ای بود که آرزو داشت بزرگ شود و به مدرسه برود، اما نازی کوچولو، نمی‌دانست وقتی بزرگتر بشود، دردسرهای او هم بیشتر می‌شود، البته دردسرهای شیرین زندگی. یکی از دردسرهای بزرگ شدن این بود که دندان‌های شیری باید می‌افتاد. نازی از این ماجرا چیزی نمی‌دانست تا اینکه اولین روز مدرسه فرا رسید و خوشحال و خندان راهی مدرسه شد. به مدرسه که رسید، از آنجایی که نازی دختر خوش قلب و مهربانی بود، با همه زود دوست می‌شد. یک روز که داشت با دوستش حنا بازی می‌کرد، ناگهان دید که دندان حنا افتاد.

نازی خیلی ترسیده بود، اما چون یک‌بار برای حنا اتفاق افتاده بود و ماجرا را می‌دانست، به نازی گفت: نازی‌جان، نترس! من خوبم، این نشانه بزرگ شدن من است. نازی گفت: یعنی دندانت افتاد، بزرگتر شده‌ای؟ حنا گفت: بله، این دندان شیری است و باید دندان‌های اصلی سر جایش قرار بگیرند. نازی که تازه متوجه شده بود اوضاع به چه قرار است، گفت: کاش من هم دندانم در بیاید تا بزرگ شوم و خدا را شکر کرد. خدا را شکر که همه چیز به وقتش اتفاق می‌افتد. یعنی شما با بزرگ شدن و افتادن دندان‌هایتان یاد می‌گیرید که همه چیز به وقتش اتفاق خواهد افتاد.. .

سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
31
دیویی :
۸‮فا‬۳‬
کتابشناسی ملی :
۹۵۹۹۲۵۸
شابک :
‫‬‭978-622-390-181-2

کتاب های مشابه قصه های پری جون