کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی pdf

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
58,050
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی

کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی نوشته جناب آقای محمد ممبینی منتشر شده در نشر متخصصان می باشد.

در فصل‌های ابتدایی، نویسنده مفهوم ذهن‌آگاهی و مدیتیشن را شرح می‌دهد. او مدیتیشن را به عنوان روشی برای آرام‌سازی ذهن و متمرکز شدن بر لحظه‌ی حال معرفی می‌کند و به اهمیت تمرین‌های تنفسی و مراقبه برای رسیدن به این وضعیت اشاره دارد. در این فصل‌ها، تمرینات عملی‌ای برای شروع ذهن‌آگاهی ارائه شده است که از افراد می‌خواهد تا به‌طور عمیق به تنفس و حس‌های خود توجه کنند و به کمک آن‌ها به لحظه‌ی حال برگردند.

کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی به بررسی تأثیرات ذهن‌آگاهی بر بدن و روان نیز پرداخته است. نویسنده توضیح می‌دهد که تمرکز بر بدن، یکی از اولین گام‌های ورود به حالت ذهن‌آگاه است، چراکه بدن همواره در لحظه‌ی حال است. تمریناتی مانند مدیتیشن اسکن بدن برای تقویت ارتباط ذهن و بدن و همچنین کاهش استرس ارائه شده‌اند. تنفس عمیق و شکمی از دیگر روش‌های موثر در کاهش استرس و تقویت تمرکز است.

در فصل‌های دیگر، کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی به موضوعاتی همچون صلح درونی، بخشش، و رهایی از کینه پرداخته است. این فصل‌ها بر این نکته تاکید دارند که برای دستیابی به ذهن‌آگاهی و آرامش درونی، باید از قضاوت‌ها، انتقام و احساسات منفی رهایی یافت و جای آن‌ها را با عشق و بخشش پر کرد. همچنین، راهکارهایی برای گوش دادن آگاهانه و گفت‌وگوی موثر به منظور بهبود ارتباطات و افزایش صلح در زندگی فردی و اجتماعی ارائه شده است.

فصل‌های پایانی کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی به بررسی اثرات استرس بر بدن و راه‌های کاهش آن از طریق ذهن‌آگاهی می‌پردازد. نویسنده تأکید می‌کند که با تمرین منظم ذهن‌آگاهی، می‌توان ساختار مغز را تغییر داد و به یک زندگی سالم‌تر و شادتر دست یافت.

 کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی با ارائه تمرینات کاربردی و ساده، از جمله مدیتیشن پنج حس و مدیتیشن آگاهی از تنفس، راهنمایی کامل برای کسانی است که به دنبال کاهش استرس، بهبود تمرکز و تجربه زندگی با حضور بیشتر در لحظه‌ی حال هستند.

نویسنده همچنین به اهمیت تغییر الگوهای فکری و رفتاری اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از طریق ذهن‌آگاهی و مشاهده آگاهانه افکار، عادات منفی و استرس‌های ذهنی را کاهش داد. تکنیک‌های ارائه شده در کتاب به شما کمک می‌کنند تا با تمرین مداوم، ذهن خود را آرام کنید و توانایی تمرکز و حضور در لحظه را تقویت کنید.

گزیده کتاب ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی

اینجا بودن و جای دیگری را خواستن دلیل رنج است.ذهن آگاهی یا توجه آگاهی را آگاهی داشتن از تجربه حاضر با پذیرش کامل ان می‌دانند.پذیرش لحظه تجربه حسی بدون اینکه بخواهیم تجربه دیگری را به تجربه حاضر ترجیح بدهیم .همچنین آن را نوعی توجه کردن عمدی می‌دانند. تعریف خلاصه ذهن آگاهی یعنی آگاهی از لحظه است بدون ترجیح دادن تجربه‌ای دیگر بر تجربه حاضر. در واقع یکی از مهمترین مسائلی که شما را از لحظه حال خارج می‌کند درخواست موقعیتی دیگر بجای موقعیت کنونی و حال حاضر شما است .مثل زمانیکه در حال نوشیدن چای هستید،اما به کار بعدی فکر می‌کنید یا در حال شستن ظرف ها هستید،ولی به نوشیدن چای که در انتظارتان را می‌کشد فکر می‌کنید. 

ذهن‌آگاهی یا مایندفولنس به معنای آگاهی از لحظه‌ی حال و پذیرش آن بدون قضاوت است. کتاب توضیح می‌دهد که چگونه با تمرین‌های مختلف مدیتیشن و توجه به بدن، می‌توان از حالت‌های خودکار ذهن خارج شد و آگاهانه زندگی کرد.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
BF637
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
9576452
شابک :
9786223900556
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه ذهن آگاهی راهکاری نوین برای ایجاد آرامش در زندگی