امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
14,900
نظر شما چیست؟

کتاب صوتی در محضر آفتاب، هشتمین کتاب از مجموعه چهارده‌جلدی “چهارده خورشید، یک آفتاب” است. این کتاب صوتی شامل یک‌صد داستان و روایت‌های کوتاه از زندگی و زمانه امام ششم شیعیان، امام جعفر صادق علیه‌السلام است.

 ابوعبدالله جعفر بن محمد (۸۳-۱۴۸ق) معروف به امام جعفر صادق، فرزند امام باقر علیه‌السلام و امام ششم شیعیان است. امام صادق علیه‌السلام در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید و مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بوده است. امامت امام صادق هم‌زمان با سال‌های پایانی حکومت بنی‌امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی‌عباس بود. ازآنجاکه حکومت بنی‌امیه در این سال‌ها رو به ضعف و سقوط می‌رفت و بنی‌عباس نیز استقرار پیدا نکرده بودند و علاوه‌برآن در ابتدای حکومت خود برای جلب نظر بیشتر منش سرکوب را نداشتند، به امام صادق علیه‌السلام فرصتی دست داد که نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نماید و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند. امام صادق (علیه‌السلام) در سال ۱۴۸ هجری به دستور منصور عباسی به‌وسیله انگور زهرآلود، مسموم و به شهادت رسید. مدفن مطهر آن حضرت در قبرستان بقیع و در جوار ائمه دیگر بقیع قرار دارد.

 این کتاب صوتی که به قلم شبنم غفاری حسینی است، با صدای علیرضا توحیدی مهر در آوایم تهیه و تولید و به مناسبت سالگرد ولادت ایشان منتشر شده است.

 صدابرداری و نظارت فنی این کتاب صوتی بر عهده سید حسام عظیمی، ادیت و میکس نیز بر عهده بهنام زنگنه بوده است.

صفحات کتاب :
104
کنگره :
BP۴۵
دیویی :
‫‬‬‮‭‭۲۹۷/۹۵۵۳
کتابشناسی ملی :
9117677
شابک :
9786222851859
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه در محضر آفتاب