کتاب بازاریابی خلاقانه pdf

با تاکید بر استارت‌‌آپ‌های صنعت

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
80,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازاریابی خلاقانه "با تاکید بر استارت‌آپ‌های صنعت"

بازاریابی یا مارکتینگ به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف می‌شود که به وسیله آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.

کتاب بازاریابی خلاقانه، اثر میلاد افشاری؛ با هدف بررسی نقش بازاریابی خلاقانه میان استارت‌آپ‌های صنعت آبزیان می‌باشد.

گزیده کتاب بازاریابی خلاقانه "با تاکید بر استارت‌آپ‌های صنعت"

فصل سوم: بررسی عوامل موثر بر خلاقیت در استارت‌اپ‌ها

استارت آپ
برای استارتاپ تعاریف زیادی وجود دارد و در تعریف استارت‌آپ اختلاف نظر نیز وجود دارد؛ اما نقطه مشترک در همه تعاریف استارت‌اپ این است که بر اساس یک ایده‌ی خلاقانه و جدید فعالیت آن ها شروع می‌شود (علی وخالدی، 2020). این ایده‌ها بازار نیازمندی‌ها را هدف قرار می‌دهند و با ارائه‌ی یک محصول یا خدمات جدید و استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد پیدا می‌کنند. اصطلاح استارت‌آپ یونیکورن نیز در همین راستا مطرح می‌شود که امروزه در میان استارت‌آپ‌های ایرانی نیز بازار گرمی دارد. استارت‌آپ‌ها شرکت‌های نوپایی هستند که برای توسعه محصول یا خدمات منحصربه‌فرد، ارائه آن به بازار و جذاب کردن این محصولات برای مشتریان تأسیس می‌شوند.

یک شرکت استارت‌آپ ریشه در نوآوری دارد و با هدف رفع کمبودهای محصولات موجود یا ایجاد دسته‌های کاملاً جدیدی از کالاها و خدمات، به فکر تغییر در روش انجام کسب‌وکار از روش‌های سنتی به روش‌های نوین و به روز می‌باشد. به همین دلیل است که بسیاری از استارت‌آپ‌ها در صنایع مربوطه خود به عنوان اخلال‌گر شناخته می‌شوند (هیدایت و همکاران، 2022). استارت‌آپ یک مدل کسب و کار ثابت نیست بلکه یک مرحله حیاتی در ابتدای حیات کسب و کارها است. همان‌گونه که در تعریف استارت‌آپ گفتیم، هدف اصلی استارت‌اپ خلق محصولی جدید یا افزودن ویژگی‌های جدید است. اگر چه برخی از ویژگی‌های استارت‌اپ‌ها با یکدیگر مشترک‌اند؛ اما تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد (علی وخالدی، 2020).

شابک :
978-622-8001-63-0
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
188
کنگره :
‏‫‭HF۵۴۱۵‬‬
دیویی :
‏‫‭۶۵۸/۸۰۰۲۸۵۶۳‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۷۲۱۰۶۳

کتاب های مشابه بازاریابی خلاقانه