نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرورش خلاقیت فرزندان 

کتاب پرورش خلاقیت فرزندان نوشته علیرضا عبدالی و یسنا عبدالی می‌باشد و انتشارات متخصصان آن را به چاپ رسانده است.

آلبرت انیشتین بیان می‌دارد، من الهام و قضاوت‌های شهودی را باور دارم، گاهی یقین پیدا می‌کنم کارم درست است، ولی نمی‌توانم دلیلی ارایه نمایم. قدرت تخیل بسیار مهمتر از دانش است، زیرا دانش محدود است، درحالی که قدرت تخیل همه جهان را در بر می‌گیرد.

آنچه ما را به نوشتن این کتاب ترغیب کرد، تشویق‌ و حمایت خانواده مبنی بر مستند نمودن و به اشتراک گذاشتن دانش و تجارب کسب شده ناشی از شرکت در کلاس‌های آموزشی، تدریس و درس آموخته‌های حاصل از اقدامات عملی در زمینه‌های مرتبط با این موضوع و بهره‌گیری از نتایج ارزنده آن در دوره‌های مختلف تحصیلی، فعالیت‌های ورزشی و ... بوده است.

توسعه مهارت‌های فردی، می‌بایست، در دوره‌های مختلف زندگی مورد توجه همه افراد جامعه قرار گیرد. توجه به این مهم در سال‌های اولیه زندگی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است، چرا که با نهادینه شدن این قابلیت‌ها در وجود آن ها، موجب می‌شود تا افراد به صورت هدفمند، دقیق، پیوسته و عمیق به عناصر، پدیده‌ها و مسایل مختلف شخصی، آموزشی، اجتماعی، سازمانی و ... بنگرند و نسبت به بهبود و توسعه آن ها اقدام نمایند.

نویسنده در قالب داستان، موضوع خلاقیت را در زمینه‌هایی نظیر، طبیعت، محیط فیزیکی کار و زندگی، وسایل شخصی، کلاس‌های آموزشی، ورزش و مسایل سازمانی با مفاهیمی ساده مورد توجه قرار داده است تا با کمک به رشد و توسعه مهارت‌های فردی، زمینه‌های ایفای نقش مطلوب‌تر آنها در حوزه‌های فردی، اجتماعی و سازمانی (در شغل آینده) فراهم گردد.

بخشی از کتاب پرورش خلاقیت فرزندان 

خلاقیت توانایی مشاهده، شناخت و تفکر در مورد پدیده‌ها به شیوه‌ای متفاوت، خلاق و غیر معمول است که می‌تواند با عناصری مانند تغییر، ترکیب، حذف و یا اضافه نمودن اجزای جدید در خصوص پدیده یا موضوع مورد نظر همراه باشد. بکارگیری و استفاده از این قابلیت می‌تواند به بهبود در نحوه انجام کارها، تولید محصولات یا ارایه خدمات جدید، کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان انجام فعالیت‌ها، لذت‌بخش‌ نمودن فرایندهای انجام کار و یا یافتن راهکارهای تازه برای حل مسایل فردی، سازمانی و اجتماعی، منجر شود. دو نهاد خانواده و مدرسه، نقش حیاتی و تعیین کننده‌ای را در جهت فراهم نمودن شرایط و زمینه‌های بروز، رشد و پرورش خلاقیت فرزندان به عنوان نقش‌آفرینان آینده سازمان‌ها و جامعه، عهده‌دار می‌باشند.

در این میان آنچه حایز اهمیت است، این است که خلاقیت یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، دستیابی به این قابلیت ارزشمند در افراد نیازمند ایجاد زمینه‌های لازم، محیط مناسب، تمرین، پرورش، توسعه مرحله‌ای، اقدام عملی و گذر زمان است.

بنابراین در این مسیر بی‌انتها:

شیوه‌های متفاوت تفکر و نحوه بکارگیری و عملیاتی نمودن آن را به فرزندان خود آموزش دهید؛

محیط مناسبی را برای رشد و پرورش خلاقیت فرزندان خود فراهم نمایید؛

در کلاس‌های خلاقیت شرکت کنید و در این مسیر بی انتها قرار بگیرید؛

با افراد خلاق همنشین و با آن ها تبادل نظر کنید، چرا که خلاقیت مسری است.

مطالعه این کتاب را به همه مادران، پدران و مربیانی که در مسیر رشد و پرورش فرزندان و آماده نمودن آن ها برای پذیرش و ایفای نقش‌های مختلف در آینده، تلاش نموده و مسئولیتی را به عهده دارند، پیشنهاد می‌نماییم.

صفحات کتاب :
44
کنگره :
‏‫‬‮‭LB۱۵۹۰/۵‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۷۰/۱۵۷‬‬
کتابشناسی ملی :
9622797
شابک :
9786223900877
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه پرورش خلاقیت فرزندان