امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
60,000
15%
51,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تنها در دمشق

امروزه اعراب قصه جاسوس اسرائیلی «إلی کوهِن» و یا همان «کامل امین ثابت» را- که خود و اعراب او را این‌گونه نامیده‌اند-فراموش کرده‌اند، ولی این حق نسل‌های بعدی عربی است که با این قصه دردناک آشنا شوند و ابعاد رازآلود آن را بفهمند تا عبرت و درسی برای کشف و رسوا کردن طرح‌های مستمر صهیونیست‌ها باشد که تا به امروز نیز ادامه دارد.

با وجود این که نوشته های زیادی از إلی کوهن وجود دارد، کتاب تنها در دمشق تصویری واضح‌تر و همه جانبه‌تر از او ارائه می‌دهد، زیرا مؤلف آن یک صهیونیستِ معاصر با حوادث این قصه و شاهد عینیِ زندگی إلی کوهن می‌باشد و این کتاب را در آوریل 1986 میلادی نوشته است.

کتاب تنها در دمشق یکی از منشوراتی است که رژیم صهیونیستی در سال1986 یعنی 21 سال پس از ماجرای موضوع این کتاب، اجازه تدوین و انتشار آن توسط «شموئیل شیجف» را به زبان عبری صادر کرده است که مرکز پژوهش‌های راهبردی خلیج [فارس] در لندن نیز آن را به زبان عربی ترجمه و مؤسسه انتشاراتی «البیان» در دبی آن را در سال 1997 چاپ نموده است.

هدف اصلی از چاپ این کتاب چیزی نیست جز خدمت ملی و قومی به مخاطب عربی، زیرا اطلاعات مهمی در این کتاب وجود دارد و همچنین اطلاعاتی را در مورد روش سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد، در جذب مزدوران و جاسوسان خود و کیفیت تلاش‌های آن‌ها برای ایجاد سیطره بر روند تصمیم‌گیری‌ در وطن عربی و مهم‌ترین اطلاعات از منابع اصلی ارائه می‌دهد.

گزیده کتاب تنها در دمشق

إلی کوهِن بدون تردید پادشاه جاسوسان اسرائیلی است و با وجود گذشت بیش از بیست سال از اعدامش در میدان «مرجه» دمشق، پرونده او همچنان در بین کشورهای عربی و حتی در سطح جهانی اعجاب‌انگیز است، زیرا او یک جاسوس سرّی بود که مربیانش از تجربیات سازمان‌های اطلاعاتی متعددی در جهان استفاده کردند، به‌گونه‌ای که با استفاده از این تجربیات از او یک جاسوس سرّی درجه یک ساختند.

همچنین نمی‌توان توانایی شگفت‌انگیز او را در نفوذ به مراکز گروه‌ها و حتی مراکز قدرت در سوریه نادیده گرفت تا جایی که در آن زمان او به بخشی از نهاد حاکم در دمشق تبدیل شد.

کتابشناسی ملی :
4701742
شابک :
9786007850978
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
201
کنگره :
‏‫DS۱۲۶/۶‭‬ ‭/ک۹‏‫‭ش۹۴۰۴۱ 1396
دیویی :
‏‫‭۹۵۶/۹۴۰۵۰۹۲۲

کتاب های مشابه تنها در دمشق