نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استعاره‌های اجتهاد 

کتاب استعاره‌های اجتهاد به قلم سیدعلی‌‌اصغر علوی و حمزه دهقانیان در انتشارات سدید (انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق(ع)) به چاپ رسیده است .

درباب اجتهاد مطالب تفصیلی زیادی نوشته شده است اما آنچه در میان صفحات این اثر هدف بوده، رسیدن به مجموعه‌ای از نگاه‌های ضروری نسبت به مفهوم بلند و عمیق اجتهاد است؛ نگاه‌هایی که به برکت محضر اساتید این عرصه بیان شده و این اثر در صدد ارائه این مجموعه از نکات نگرش‌ساز به مفهوم اجتهاد است. در این میانه تمرکز بر استعاره‌هایی بوده که ذهن را بهتر و بیشتر با خود درگیر کند؛ استعاره‌هایی که در عین اختصار و سادگی متن، با بیانی جذاب به ماندگاری بیشتر آن در اندیشه و جان مخاطب کمک نماید، استعاره‌هایی از جنس فوتبال!

گزیده کتاب استعاره‌های اجتهاد 

برای فهم بهتر پدیده ذهنی و پیچیده‌ای مانند اجتهاد باید از ظرفیت استعاره مدد گرفت. باید آن را از منظرهای مختلف و با استعاره‌های گوناگونی تماشا کرد تا بیشتر با آن آشنا شد. دائماً باید زوایای جذاب این اتفاق شکوهمند را با همین استعاره‌ها کشف کرد تا به حقیقت آن و راه‌های رسیدن به این قله باعظمت راهی جست... «اجتهاد به‌مثابه...» رمز این عملیات بزرگ است! باید با تمام توان از فرصت استعاره‌ها برای فهم این مفهوم ارزنده یاری گرفت...

صفحات کتاب :
134
کنگره :
‏‫‬‭‭BP۱۶۷/۴‬‬
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۳۱۱‬‬
کتابشناسی ملی :
7518807
شابک :
9786226018289
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه استعاره های اجتهاد