امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تکالیف مهارت محور

 یکی از محورهای مهم این است که بچه‌ها یک سری مهارت شغلی فرا بگیرند. ما تلاش می‌کنیم زمینه‌های این کار یعنی مهارت‌های پایه از جمله مسئولیت‌پذیری، مدیریت زمانریا، تصمیم‌گیری و حل مسئله را فراهم کنیم. این مهارت‌های پایه در دوره ابتدایی قابل ارائه هستند. اصل مهارت‌آموزی هم توجه کردن به مهارت‌های دست‌ورزی و انجام کارهای عملی است و اگر از دبستان شروع کنیم، وقتی دانش‌آموزان به سن بالاتر می‌رسند زمینه فراگیری مهارت را دارند.

تکالیف مهارت محور مجموعه راهنمایی‌هایی است برای اینکه یک آموزگار بتواند تکالیف دانش‌آموزان را در راستای افزایش مهارت‌های فردی قرار دهد. این کتاب توسط خانم فاطمه کشوری محبوب گردآوری شده و به وسیله انتشارات روز اندیش به چاپ رسیده است.

گزیده کتاب تکالیف مهارت محور

شیوه سازماندهی بر اساس رشته‌های علمی

رایج‌ترین شیوه سازماندهی، شیوه مبتنی بر رشته‌های علمی است. برنامه‌های درسی به‌طور سنتی با این شیوه سازمان می‌یافتند و اکنون نیز در بیشتر کشورها به همین شکل انجام می‌گیرد. در قرون وسطی تعلیم و تربیت موضوعات سه‌گانه(دستور زبان_ منطق و معانی بیان) و علوم چهارگانه(حساب_ هندسه_ نجوم و موسیقی) را شامل می‌شد وقتی که رشته‌های مختلف علمی توسعه یافتند و معرفت بشری در رشته‌های مختلف نظم و ساختار پیدا می‌کردند، مواد درسی مدارس نیز همان عناوین را به خود می‌گرفت. با توجه به رشته‌های علمی مختلف، دروسی مانند فیزیک، شیمی، ریاضیات، تاریخ، جغرافیا و تعلیمات دینی و امثال این‌ها در برنامه گنجانده شد.

محاسن

1_ موضوع درسی را جامع‌تر می‌کند.

2_ حافظه را تعالی می‌بخشد زیرا به فراگیران اجازه می‌دهد تا تفصیلات موضوع را در درون یک الگوی ساختاری جای دهند.

صفحات کتاب :
124
کنگره :
4/1776LB
دیویی :
1100955/372
کتابشناسی ملی :
7267319
شابک :
978-600-438-215-1
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه تکالیف مهارت محور