امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
57,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قصه های برگزیده از ادبیات و تاریخ ملی و بین المللی

کتاب قصه‌های برگزیده از ادبیات و تاریخ ملی و بین‌المللی، اثری از فرزانه زاج و امین امینی است که در انتشارات مانیان به چاپ رسیده است.

علاقه به گفتن یا شنیدن داستان از زمان‌های بسیار قدیم در میان اقوام مختلف وجود داشته و کمتر کودکی است که از شنیدن داستان محروم بوده باشد و هم اکنون نیز در بین اغلب ملل ، انواع داستان‌ها از روزگان پیشین رایج است. افسانه به خاطر فضای فانتزی و فراواقعی که ایجاد می‌کند، ماندگارترین تاثیر را بر مخاطب دارد و افراد معمولی اگر در کودکی افسانه‌‌ای را شنیده باشند تا آخر عمر فراموش نمی‌کنند. به همین دلیل نویسندگان و هنرمندان مختلف از این فرم، برای قصه گفتن و پندواندرز دادن و حتی بیان مطالب علمی و پزشکی استفاده کرده‌اند و این به خاطر ظرفیت فوق‌العاده زیادی است که فرم افسانه‌ها  دارد. در کتاب قصه‌های برگزیده از ادبیات و تاریخ ملی و بین‌المللی، تعدادی از این داستان‌ها گردآوری و به صورت نوشتاری در دست علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گزیده کتاب قصه های برگزیده از ادبیات و تاریخ ملی و بین المللی

یکی بود، یکی نبود، در سرزمین بابل رسمی قدیمی بود که جریان انتخاب و برکناری پادشاه به دست رعیت بوده و هروقت مردم دلشان می‌خواست این پادشاه را برکنار می‌کردند و کس دیگری را انتخاب می‌نمودند و برای او خدمت می‌کردند و دولت او را از صمیم قلب دوست داشتند. یکی بار شخصی را به پادشاهی انتخاب کردند و اسباب فراغت و آسانی تمتع او را فراهم کردند و بعد از یکسال همان‌طور که رسم آن‌ها بود، از او بدشان آمد و او را برکنار کردند و کس دیگری را به جای او به شاهی نشاندند.

صفحات کتاب :
134
کنگره :
GR۷۸
دیویی :
۳۹۸/۲
کتابشناسی ملی :
9613817
شابک :
978-622-310-633-0
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه قصه های برگزیده از ادبیات و تاریخ ملی و بین المللی