امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
57,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طلاق عاطفی

کتاب طلاق عاطفی نوشتهٔ محبوب حسنی‌سعدی است و انتشارات مانیان این کتاب را منتشر کرده است، این کتاب به موضوع طلاق عاطفی در بین زوجین و راه‌های پیشگیری از آن می‌پردازد.

امروزه طلاق عاطفی مهم‌ترین عامل از هم‌گسیختگی بنیان خانواده است تا جایی که می‌توان از آن سرطان خاموش زندگی زناشویی نام برد. روانشناسان و جامعه‌شناسان طلاق عاطفی را یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی به شمار آورده‌اند که بالا رفتن میزان آن را نشانه بارز اختلال در اصول اخلاقی و به هم خوردن آرامش خانوادگی و در مجموع دگرگونی در هنجارهای اجتماعی محسوب می‌دارند …

در صورتی که زن و شوهر از زندگی مشترک خود رضایت نداشته باشند و روابط بین آن‌ها به سردی گراید، ممکن است با ادامه‌دار شدن مشکل، طلاق عاطفی اتفاق بیفتد. طلاق عاطفی منجر به جدا شدن همسران از یکدیگر به لحاظ روحی، جسمی و جنسی می‌گردد و تبعات زیادی به همراه دارد. پس از آشکار شدن مشکلات زناشویی، زوجین تا چند وقت با یکدیگر دعوا و مشاجره دارند؛ اما بعد از آن، مرحله‌ی بی‌تفاوتی فرا می‌رسد و طلاق عاطفی اتفاق می‌افتد.

گزیده کتاب طلاق عاطفی

ویرجینیا ویلیامسون، متخصص خانه و خانواده می‌گوید: طلاق عاطفی همان‌طور که به نظر می‌رسد، است. در طول طلاق عاطفی، همسر از تلاش برای برطرف کردن مشکلات یا ترمیم ازدواج صرف‌نظر می‌کند و معمولاً مراحل غم و اندوه را طی می‌کند تا بتواند شریک زندگی خود را رها کند و به زندگی مشترک بینشان پایان دهد.

در طلاق عاطفی یکی از طرفین یا هر دو به وابستگی عاطفی و ارتباطات عاطفی که بینشان برقرار بوده است، پایان می‌دهند؛ اما سعی می‌کنند کارهای معمول و عادی زندگی خود را باهم پیش ببرند، به بچه‌ها رسیدگی کنند، قبض‌ها را پرداخت کنند، برای خانه خرید کنند و در مهمانی‌ها با یکدیگر حاضر شوند.

صفحات کتاب :
100
کنگره :
743 HQ
دیویی :
81/306
کتابشناسی ملی :
9698483
شابک :
978-622-310-671-2
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه طلاق عاطفی