امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
57,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از جذب تا وابستگی مسیر روابط عاطفی

مطمئنا همه ارتباطات با فرازونشیب‌هایی همراه است؛ اما اگر بفهمید چه مواردی یک رابطه سالم را تشکیل می‌دهد و چگونه می‌توانیم یک رابطه سالم داشته باشیم تمام خواسته‌های ما برآورده خواهد شد. کتاب از جذب تا وابستگی سیر روابط، اثر محبوب حسنی سعدی؛ در ده فصل به نگارش درآمده و به بررسی و تحلیل عناوین و موضوعاتی نظیر؛ (تعریف روابط و اهمیت آن‌ها در زندگی انسان، انواع روابط، چالش ها و موانع رایج در روابط، تله‌های ذهنی و روابط) و غیره پرداخته و قصد دارد راه‌هایی که از نظر روان‌شناسی به رابطه‌ی سالم و پایدار می‌انجامد را برای مخاطبان عنوان نماید. راه‌هایی که ارائه می‌شود تضمین کننده پایداری رابطه نیستند، ولیکن تأثیر بسیار زیادی بر طولانی بودن رابطه و البته عمیق بودن آن دارد.

گزیده کتاب از جذب تا وابستگی مسیر روابط عاطفی

فصل سوم: چالش‌ها و موانع رایج در روابط
روابط انسانی، هر چند غنی و پر از لحظات شادی‌بخش هستند، اما بدون چالش‌ها و موانع نیستند. در این بخش، به بررسی برخی از چالش‌ها و موانع رایجی که اغلب در روابط مختلف از جمله خانوادگی، دوستانه، عاشقانه و حرفه‌ای روبرو می‌شویم، می‌پردازیم.
ارتباطات ناکافی یا نامؤثر
یکی از بزرگترین چالش‌ها در روابط، ارتباطات ناکافی یا نامؤثر است. این می‌تواند شامل عدم بیان احساسات، نیازها و انتظارات باشد. ارتباطات ضعیف می‌تواند منجر به سوءتفاهم‌ه  و احساس نارضایتی شود.
توقعات نامعقول یا ناهمخوان
گاهی اوقات، افراد توقعاتی دارند که با واقعیت‌های رابطه یا توانایی‌های شریک زندگیشان همخوانی ندارد. توقعات نامعقول می‌تواند فشار زیادی به روابط وارد کند و منجر به ناامیدی شود.
تغییرات در شرایط زندگی
تغییرات بزرگ در زندگی مانند تغییر شغل، مهاجرت یا تولد فرزند می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر ر‌وابط داشته باشد. این تغییرات می‌توانند به عنوان آزمایشی برای استحکام و تطابق‌پذیری روابط عمل کنند.
مدیریت تعارض
تعارض یک جزء طبیعی از هر رابطه‌ای است. با این حال مدیریت نامناسب تعارض می‌تواند به روابط آسیب برساند. یادگیری چگونگی حل تعارضات به شیوه‌های سازنده برای سلامت روابط
ضروری است.

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‭BF۶۳۷‬‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۸/۲‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۶۲۰۵۷۷
شابک :
978-622-310-637-8
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه از جذب تا وابستگی سیر روابط عاطفی