کتاب مکانیابی صوتی و آرایه میکروفنی: اصول و کاربردها pdf

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
99,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مکانیابی صوتی و آرایه میکروفنی: اصول و کاربردها 

مکان‌یابی صوتی، روش تعیین موقعیت منبع صوت با استفاده از موج انتشاری از هدف و دریافت سیگنال صوتی توسط آرایه‌ای از میکروفن‌ها و پردازش آن‌هاست. فرایند شنیدن صدا توسط گوش‌ها و چرخاندن سر به سمت منبع صوتی از اولین پدیده‌های طبیعی مکان‌یابی است. با توجه به پیشرفت‌های سریع علم الکترونیک و رایانه، دامنه کاربرد این تکنیک هر روز گسترده‌تر شده و امروز در ارتباطات ماهواره‌ای، سامانه‌های هوشمند، فناوری اطلاعات و ارتباطات و...به سرعت در حال گسترش است.

کتاب مکانیابی صوتی و آرایه میکروفنی: اصول و کاربردها، نوشته محمدرضا الهامی، مرجعی مناسب برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه آکستیک و ارتعاشات و حوزه دفاعی در زمینه مکان‌یابی صوتی و آشکارسازی غیر فعال اهداف و خودروهای متحرک است. این کتاب همچنین می‌تواند به‌عنوان منبع درسی برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری گرایش دینامیک و کنترل طراحی کاربردی تحت عنوان «مباحث منتخب در طراحی کاربردی» و نیز برای مهندسی برق در مقاطع تحصیلی تکمیلی مورد استفاده قرار گیرد.

در این کتاب، تکنیک مکان‌یابی صوتی با آرایه‌های میکروفنی، به‌صورت نظری و عملی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب از دو بخش مبانی علمی و اصول کاربردی تشکیل شده است. در بخش اول مبانی علمی که شامل چهار فصل می‌باشد، به مبانی نظری موضوع پرداخته شده است. در بخش دوم کتاب، اصول کاربردی مکان‌یابی صوتی در شش فصل ارائه شده است.

گزیده کتاب مکانیابی صوتی و آرایه میکروفنی: اصول و کاربردها 

صوت توسط یک منبع تولید، به‌عنوان مثال یک ترقه با سرعتی معین در هوا حرکت می‌کند (که در حدود 340 متر بر ثانیه و با 1225 کیلومتر بر ساعت است) و شاید چندین بار بتواند توسط زمین با یک دیوار منعکس شود. یک گوش و با یک میکروفن آن را تشخیص می‌دهد. بعد از شنیدن صدای ترقه انسان می‌تواند منبع آن را تشخیص دهد، گذشته از اینکه آن صدا می‌تواند یک صدای بلند و شاید برای انسان تجربه‌ای آزاردهنده باشد. البته این تجربه آزاردهنده یا کمیت بلند، یک تفسیر غیرعینی و یا غیرکمی از صوت است.

صفحات کتاب :
389
کنگره :
‏‫‭QC۲۴۳/۳‬‬
دیویی :
‏‫‭۵۳۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9311023
شابک :
978-6۲۲-۲86-۱7۳-5
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مکانیابی صوتی و آرایه میکروفنی: اصول و کاربردها