امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روسپیگری بیماری یا جرم

کتاب روسپیگری بیماری یا جرم، اثر امیرسجاد فتوره‌چی؛ در پنج فصل به تحلیل و بررسی روانکاوی روسپیگری در جامعه پرداخته و به عناوین و موضوعاتی نظیر؛ روسپیگری و انحرافات جنسی، آسیب‌شناسی روسپیگری از منظر روانشناسی، روانکاوی روسپیگری، روانکاوی روسپیگری براساس عقده فرشته ـ فاحشه (مدونا) و غیره می‌پردازد. 

گزیده کتاب روسپیگری بیماری یا جرم

فصل سوم: آسیب‌شناسی روسپیگری از منظر روان‌شناسی
سلسله مراتب نیازهای طبیعی انسان در 6 طبقه تقسیم‌بندی می‌شود. طبقه نخست شامل نیازهای اولیه زیستی شامل نیاز به آب، غذا، هوا، استراحت است، طبقه دوم مشتمل بر نیازهای درجه دوم زیستی چون نیاز به کنجکاوی، بازی و غریزه جنسی است که این نیازها مرتبط با بقاء نوع انسان است، یعنی اگر این نیازها ارضاء نشوند،  فرد زنده می‌ماند، اما نوع بشر تداوم نمی‌یابد. مرتبه سوم، نیاز به امنیت و دوری از خطر است. مرحله چهارم، نیاز به عشق و پیوستگی است (کسی را دوست داشته باشد و او را دوست داشته باشند)، مرحله پنجم، نیاز به احترام و عزت نفس است. شخص با دستاوردهایی که کسب می‌کند مورداحترام دیگران قرار می‌گیرد و متقابلاً در او عزت نفس پدیدار می‌شود و مرحله ششم، نیاز به خودشکوفایی و عینیت بخشیدن به فطرت پاک انسانی است.
 

نیازهای اول تا چهارم ممکن است فرد مستعد را به برقراری روابط جنسی خارج از چارچوب معین سوق دهد، مثلاً نسبت به جنس مخالف و غریزه جنسی کنجکاو است. گاهی خانواده علی رغم تمایل فرد به ازدواج، به دلایل واهی مخالف ازدواج او با فرد مورد علاقه‌اش است. گاهی فرد به خاطر نیاز به امنیت و ترس از تنهایی، روابط نامطلوب باکسی برقرار می‌کند تا از این طریق احساس امنیت کند.

نیاز بعدی نیاز به عشق و وابستگی است که اگر این نیاز عاطفی در محیط خانواده ارضاء نشود، فرد به صورت منحرفانه به دنبال ارضای آن خارج از خانواده می‌رود که ممکن است منجر به روابط نامشروع جنسی شود. در افراد متقاضی، کنجکاوی و غریزه جنسی (مرتبه دوم نیازها) بیشتر مؤثر است. گاهی اوقات نیازهای بیمارگونه روان‌شناختی ممکن است عامل روسپیگری باشد، مانند تمایل به تحقیر و مجازات خود (خودآزاری و مازوخیسم)، یا نیاز به دگرآزاری (سادیسم) که در برخی از زنان عرضه کننده و مردان متقاضی موجود است.

صفحات کتاب :
۱۱۴
کنگره :
‏‫‬‭HQ۱۱۷
دیویی :
‏‫‬‭‭۳۰۶/۷۴
کتابشناسی ملی :
۹۵۲۲۲۸۰
شابک :
978-622-8091-35-8
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه روسپیگری بیماری یا جرم