کتاب تشنه لبان صوتی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
94,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تشنه لبان

کتاب صوتی تشنه لبان روایتگر حماسه ها و رویدادهای عصر عاشوراست. این کتاب به همت آقای حمید گروگان نوشته شده و توسط آقای نجم الدین شریعتی خوانده شده، کتاب تشنه لبان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه و تنظیم شده است.

هر فصل از کتاب تشنه لبان به یکی از شهدای کربلا اختصاص داده شده. در هر فصل به خوبی تلاتمات روحی و حالات عرفانی و احساسی و جو حاکم بر اصحاب حضرت اباعبدالله روایت شده است.

شاید بشود عاشورا را به دو بخش تقسیم کرد، در روز عاشورا تا اصحاب امام حسین علیه السلام بودند اجازه ندادند از اولاد حضرت یا حتی از بنی هاشم کسی به میدان برود. یاران حضرت می گفتند تا ما هستیم نمی گذاریم کسی از بنی هاشم کشته شوند. ارادت و ادب اصحاب حضرت اجازه نمی داد زنده باشند و شهادت بنی هاشم را ببینند. کتاب تشنه لبان بیشتر به قسمت دوم یعنی شهادت بنی هاشم می پردازد. شهادت حضرت علی اکبر فرزند ارشد امام حسین علیه السلام و عبدالله فرزند مسلم ابن عقیل و عون و محمد پسران حضرت زینب سلام الله علیها را با بیانی شیوا و روان و در عین حال بسیار جانکاه و سوزناک روایت می کند. اذن گرفتن و به میدان رفتن قاسم ابن الحسن و ناچاری حضرت از فرستادن برادرزاده و تک تک یارانش خیلی خلاصه و در عین حال بسیار دردناک و واقعی به تصویر کشیده شده است.

حکایت تشنه لبان تا شام غریبان اسرای آل الله ادامه دارد، از اینرو می توان کتاب تشنه لبان را کتاب مقتلی با بیان امروزی دانست که مطمئنا می تواند مورد توجه نسل جوان و نوجوان ما قرار گیرد.

قیمت نسخه چاپی :
2100000

کتاب های مشابه تشنه لبان