نظر شما چیست؟

معرفی کتاب و آفتاب هدایت

کتاب و آفتاب هدایت نوشتهٔ جواد محقق است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصویرگری فریدالدین ملایی منتشر شده است. این کتاب در واقع جلد دوازدهم از مجموعه «اختران» است که به زندگانی امام هادی (ع) می‌پردازد.

مجموعه کتاب ۱۴ جلدی «اختران» به صورت داستانی و با سبکی جدید به روایت‌هایی از زندگی چهارده معصوم(ع) می‌پردازد. «شب و شیطان و شمشیر»، «عروس رنگین کمان»، «این صدای علی است»، «صلح بدون آشتی»، «نگاهی به سرخی آتش»، «که مپرس!»، «باران... صدایم می‌کند»، «فصل چیدن»، «بهشت منتظر می‌ماند»، «صبح روز عید»، «غنچه همان گل است»، «و آفتاب هدایت»، «از پس ابر» و «در رمز و راز» عنوان‌های این ۱۴ کتاب است که به ترتیب به سرگذشت زندگی پیامبر اسلام (ص)، حضرت فاطمه(س) و امام اول تا امام دوازدهم شیعیان پرداخته است. کتاب‌های این مجموعه مناسب گروه سنی بالای ۱۲ سال است.

گزیده کتاب و آفتاب هدایت

ابن‌عبدالله مدتی سکوت کرد. بعد سرش را به بالش‌های پشت سرش تکیه داد و گفت: «اتفاقاً ابوهاشم مدنی هم می‌گفت، کنجکاو شده بودم ببینم حضرت هادی که درود خدا بر او باد، چه گفت که آن مرد خشن و قدرتمند این‌گونه رام و آرام شد و فهمید که او از جنس پیامبران است.

برای همین دنبال فرمانده ترک دویدم و همین سوال را کردم، ابتدا نمی‌خواست پاسخی بدهد، اما وقتی اصرار کردم، گفت: او مرا به نامی خواند که در کودکی در زادگاهم در غرب دریاچه خزر به آن مشهور بودم و هیچ‌کس در سرزمین‌های عربی از آن اطلاعی نداشت...

صفحات کتاب :
55
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۹۵۸۳‏‫‬‭م۳۳۱و ۱۳۸۹
کتابشناسی ملی :
2306429
شابک :
9789643914776
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه و آفتاب هدایت