کتاب اپیدمی نتوانستن

راهکارهای اثربخش مقابله با درماندگی آموخته شده

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اپیدمی نتوانستن

کتاب اپیدمی نتوانستن، اثر راضیه آدینه سالاروند؛ در چهار فصل به نگاش درآمده و به عناوین و موضوعاتی نظیر؛ مواجهه با درماندگی در زندگی، درماندگی آموخته شده چیست؟، راهبردهای مقابله و درمان درماندگی آموخته شده و غیره پرداخته و به بررسی و تحلیل آن‌ها می‌پردازد.

گزیده کتاب اپیدمی نتوانستن

فصل دوم: مواجهه با درماندگی در زندگی

ممکن است شما هم احساس درماندگی را با وجود اینکه به نظر می‌رسد، هیچ مشکلی ندارید تجربه کنید. این احساس می‌تواند به این دلیل باشد که شما برای مدت طولانی با مشکلاتی در زندگی روبه‌رو بوده‌اید و نمی‌دانید چگونه باید با این شرایط کنار بیایید. احساس درماندگی شما ممکن است به دلیل اتفاق یا رویدادی باشد که قبلا رخ داده است و شما به این اتفاق زیاد فکر می‌کنید. گاها ابتلا به بیماری‌های جسمانی و روان شناختی می‌تواند به ایجاد احساس درماندگی کمک کند. در هر صورت صحبت با یک روان درمانگر می‌تواند به شما در کنار آمدن با این احساس کمک کند.
نشانه‌های احساس درماندگی چیست؟
نشانه‌های احساس درماندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما به طور کلی نشانه‌های احساس درماندگی شامل موارد زیر می‌شود: احساس غرق شدگی، ضعف و ناتوانی، از دست دادن کنترل، افسردگی، ناامیدی، شرم و گناه، افکار خودکشی و آسیب رساندن به خود (خودجرحی)
درمان احساس درماندگی
گزینه‌های مختلفی برای درمان احساس درماندگی وجود دارد؛ دارودرمانی، روان‌درمانی شامل، درمان‌شناختی رفتاری، خانواده‌درمانی، درمان بین فردی، مشاوره و درمان حمایتی می‌باشد.
کاری که در مواقع درماندگی می‌توانید انجام دهید
 منبع درماندگی را پیدا کنید
اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید وضعیت کنونی تان را تغییر دهید، ارزیابی و شناخت احساسات می‌تواند به مقابله با حس درماندگی در شما کمک کند. در این صورت، می‌توانید سوالاتی مانند سوالات زیر را از خودتان بپرسید:
•  آیا اخیراً تحت فشار و استرس زیادی بوده‌اید؟ 
• آیا در روزهای اخیر رخداد آسیب‌زا و تروماتیکی را تجربه کرده‌اید؟
•  آیا چیزی در جهان وجود دارد که بر آن کنترل نداشته باشید؟ 
• آیا با علائمی شامل خلق پایین، غمگینی، غم و نا امیدی و فقدان چیزی دست و پنجه نرم می‌کنید؟
ارزیابی عواملی که ممکن است بر درماندگی شما نقش داشته باشد، می‌تواند در انتخاب شما بر روش‌های مختلفی که می‌توانید برای غلبه بر درماندگی به کار ببندید، تاثیرگذار باشد. برای مثال، اگر استرس‌های روزانه موجب درماندگی در شما می‌شود، با پیدا کردن راه‌های مناسب برای کنترل استرس مزمن، می‌توانید به نوعی بر درماندگی غلبه کنید.

صفحات کتاب :
۱۱۴
کنگره :
‏‫‬‮‭BF۵۷۵‭‬ ‭‏‫‬‮‭/د۴
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۵/۲۳۲‬
کتابشناسی ملی :
۹۷۱۱۷۵۲
شابک :
978-622-8091-85-3
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه اپیدمی نتوانستن