امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در جستجوی ریشه‌ها 

کتاب در جستجوی ریشه‌ها "مبانی و اصول روان درمانگری تحلیلی"، اثر منا قانعی دیلمی؛ در چهار فصل به مبانی و اصول روان درمانگری تحلیلی که به عناوین و موضوعاتی نظیر؛ کلیات و مفاهیم روانکاوی چه تاثیری دارد؟، هدف از روانکاوی چیست؟، روان درمانی تحلیلی چیست؟، مزایای روان درمانی تحلیلی، درمان شناختی تحلیلی برای چه کسانی مفید است؟، راهبردهای درمانی روان تحلیلی، راه‌‌‌های پی بردن به وجود تعارضات ناخودآگاه و غیره پرداخته و به بررسی و تحلیل آن‌ها می‌پردازد.

گزیده کتاب در جستجوی ریشه‌ها 

راهبردهای درمانی روان تحلیلی
روان‌درمانی تحلیلی مانند دیگر رویکردهای روان‌درمانی، تکنیک‌ها و ابزارهایی دارد که آن را از بقیه رویکردها متفاوت می‌کند. اجرای روان‌درمانی تحلیلی مانند دیگر رویکردهای روان درمانی، تکنیک‌ها و ابزارهایی دارد که آن را از بقیه رویکردها متفاوت می‌کند.

طبق کتاب روان‌درمانی تحلیلی راهنمای بالینی نوشته‌ی دکتر کابانیس و همکارانش، نقشه راهی مؤثر برای اجرای روا‌ درمانی تحلیلی توسط درمانگران ترسیم شده که در این مطلب به شرح خلاصه‌ای از آن می‌پردازیم:

تکنیک‌های لازم برای اجرای روان‌درمانی تحلیلی
در روان‌درمانی تحلیلی، عاطفه نقش مهمی دارد چون به طور سیال و به شیوه‌ای که افکار به تنهایی قادر به انجام آن نیستند، ما را به تجریبات کودکی و ناخودآگاه متصل می‌کند. چطور تداعی آزاد بیمار، به ما کمک می‌کند از ذهن خودآگاه به ذهن ناخودآگاه برسیم. همچنین می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که انتقال و انتقال متقابل چیست و چرا تا این اندازه مهم است؟ همچنین به تعارض درون روانی و کارکرد رویا در اتاق درمان می‌پردازیم. 

صفحات کتاب :
104
کنگره :
‏‫‬‭RC۴۸۰
دیویی :
‏‫‬‭‬‭۶۱۶/۸۹۱۴
کتابشناسی ملی :
۹۶۵۱۸۹۸
شابک :
‫‬‭978-622-8091-71-6
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه در جستجوی ریشه ها