امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
59,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جریان حلقه‌ های میانی و نقش آن در تقویت حکمرانی مطلوب انقلاب اسلامی

کتاب جریان حلقه‌های میانی و نقش آن در تقویت حکمرانی مطلوب انقلاب اسلامی اثری از سینا فریدونی و عارفه تفضلی می‌باشد که در انتشارات دانشگاه امام حسین به چاپ رسیده است.

در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به نقش‌آفرینی مردم و اقشار مختلف در قالب یک «حرکت عمومی معقول و منضبط» با «محوریت جوانان متعهد» ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛ تا در «نظام مدیریت کشور یک تحول عظیم» رخ دهد... هرچه انقلاب جلوتر می‌رود، ضرورت تبیین حکمرانی متصف به آن، روز به روز بیشتر احساس می‌شود. یقیناً تحقق تمدن نوین اسلامی بیش از گذشته نیازمند این تبیین در منویات و حکمت‌های رهبران انقلاب اسلامی است.

بر همین اساس کتاب جریان حلقه‌های میانی و نقش آن در تقویت حکمرانی مطلوب انقلاب اسلامی تلاشی است برای ارائه چارچوبی تحلیلی و تفسیری از مفهوم جریان حلقه‌های میانی مبتنی بر اندیشه‌های امام خامنه‌ای مدظله‌العالی.

گزیده کتاب جریان حلقه‌ های میانی و نقش آن در تقویت حکمرانی مطلوب انقلاب اسلامی

یکی از تشکل‌های جنبش دانشجویی که در دهه اول انقلاب اسلامی شکل گرفته و تا به امروز به‌عنوان خط مقدم تشکل‌های دانشجویی در خدمت به آرمان‌ها شناخته می‌شوند، تشکل بسیج دانشجویی است. نقطه تمایز و برجسته‌ای که در تشکل‌های بسیج دانشجویی در تفاوت با سایر تشکل‌ها ملموس است، تجمع دو رکن اساسی بسیج و دانشجو بودن است.

از همین روی فهم عمیق نسبت به سازوکار مفهومی این تشکل، دستیابی به چارچوب جامع جریان حلقه‌های میانی را تسهیل خواهد کرد. «شما جوانان دانشجو و مومن؛ شما جوانان بسیج دانشجویی، به این نکته توجه کنید. من در آن پیام هم گفتم- بارها گفته‌ام- بسیج دانشجویی یعنی آن حرکت مومنانه انقلابی نسل دانشجو. این معنای بسیج دانشجویی است، اگر نسل جوان دانشجو بخواهد یک حرکت مومنانه انقلابی انجام دهد، معنای بسیج شدن این قشر در راه خداست. البته امروز جنگ نداریم؛ لذا این بسیج، ماهیت و هویت نظامی پیدا می‌کند»

صفحات کتاب :
198
کنگره :
‏‫‬‮‭HC۴۷۳
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۳۸/۹۵۵
کتابشناسی ملی :
9365388
شابک :
9786222861797
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه جریان حلقه های میانی و نقش آن در تقویت حکمرانی مطلوب انقلاب اسلامی