کتاب از ظهر عاشورا تا شام بغداد (صوتی و pdf)

مولفه های عاشورایی در مکتب سلیمانی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
54,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از ظهر عاشورا تا شام بغداد

کتاب از ظهر عاشورا تا شام بغداد، اثر سیدمحمد حسین‌راجی؛ به بررسی مؤلّفه‌های عاشورایی در مکتب سلیمانی می‌پردازد.

در این کتاب ویژگی‌های بارز عاشوراییان و یاران حقیقی أباعبدالله علیه‌السّلام در ارتباط با شهید قاسم سلیمانی، آن مجاهد بزرگ جهان اسلام تشریح شده است؛ به گونه‌ای که پرسش اساسی مطرح‌شده در کتاب حاضر، این است که سردار سلیمانی چگونه توانست پس از ۱۴۰۰ سال که از واقعه‌ی کربلا می‌گذرد، در قامت هفتاد‌و‌سوّمین یار حسین علیه‌السّلام جلوه کند و به عبارت دقیق‌تر، او چه ویژگی‌هایی از صفات عاشوراییان را برای خود برگزید که توانست «مکتب‌ساز» باشد؟

در این کتاب، سعی شده است تا در راستای جهاد تبیین و به محوریّت شخصیّت آن شهید عزیز -که قلوب ملّت بزرگ ایران اسلامی و مستضعفین جهان را، محکم و باایمان، به یک‌دیگر پیوند زده است- مباحث بصیرتی جهت افشای چهره‌ی حقیقی غرب، شناساندن واقعیّات کشورهای دنیا، مقابله با بزک حکومت پهلوی، اشاره به نقشه‌ی استعماری غرب علیه زنان و … ، به صورت داستان‌های کوتاه و پرجاذبه مطرح گردد.

گزیده کتاب از ظهر عاشورا تا شام بغداد

کشوری ثروتمند، مردمی فقیر

طبق آمار و اسناد بین‌المللی، اکثر شهروندان عربستان سعودی، با وجود بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی سالانه‌ی این کشور، فاقد مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، بهداشت و آموزش کافی هستند. در حال حاضر، در نتیجه‌ی این فقر فزاینده در عربستان سعودی، گدایی در محله‌های فقیرنشین توسط زنان، به شدت رایج شده است. شرایط زاغه‌ها ویرانگر است. زنان و کودکان در فاضلاب راه می‌روند و می‌خوابند و کودکان نیز مجبورند هرچه می‌توانند، بفروشند؛ زیرا نمی‌توانند تحصیل کنند.

گدایان در سایه‌ی مراکز خرید مجلل ریاض دست و پا می‌زنند و تنها چند کیلومتر دورتر، خانواده‌ها برای زنده ماندن در محله‌های فقیرنشین جنوبی پایتخت، تقلا می‌کنند. آری، عربستان سعودی با ثروت عظیم نفتی خود، یکی از بالاترین تعداد خانوارهای فوق ثروتمند در جهان را دارد؛ اما تخمین زده می‌شود که ۲۰ درصد از جمعیت، اگر نه بیشتر، در فقر فلج‌کننده زندگی می‌کنند. اما به راستی، درآمد هنگفت این کشور در کجا مصرف می‌شود؟ بیشتر درآمد نفت مستقیماً به دست خانواده‌ی سلطنتی می‌رسد. حداقل ۸۰ درصد از درآمد خزانه‌داری عربستان از نفت حاصل می‌شود، اما شهروندان عادی عربستان سعودی از این دستاوردها سود نمی‌برند. مقامات سعودی با توجه به افزایش ثروت خانواده‌ی حاکم و گسترش فساد آن، تلاش زیادی برای سرپوش گذاشتن بر بحران فقر در کشورشان انجام می‌دهند. عربستان یکی از بدترین کشورها از نظر مقابله با بحران فقر است.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
256
کنگره :
‭DSR۱۶۶۸‬
دیویی :
۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲
کتابشناسی ملی :
۹۲۷۱۱۰۹
شابک :
978-622-93500-5-8

کتاب های مشابه از ظهر عاشورا تا شام بغداد