امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قابلیت اطمینان، قابلیت تعمیرپذیری و ایمنی در تجهیزات معدن کاری

کتاب قابلیت اطمینان،قابلیت تعمیرپذیری و ایمنی در تجهیزات معدن کاری، اثر بی.اس. دیلون و ترجمه مهدی خرقانی و علیرضا جبین پور؛ در یازده فصل به نگارش درآمده که به موضوعاتی نظیر:  قابلیت تعمیرپذیری تجهیزات معدن کاری، مقدمه‌ای بر قابلیت اطمینان، قابلیت تعمیرپذیری و ایمنی، فاکتورهای انسانی و خطا در معدن کاری، قابلیت تعمیرپذیری تجهیزات معدن کاری و غیره پرداخته و به تحلیل و بررسی آن‌ها می‌پردازد.

گزیده کتاب قابلیت اطمینان، قابلیت تعمیرپذیری و ایمنی در تجهیزات معدن کاری

۶-۳ نیاز به قابلیت تعمیر‌پذیری و قابلیت تعمیرپذیری در مقابل قابلیت اطمینان

نیاز به قابلیت تعمیرپذیری در سیستم‌های مهندسی، به دلیل هزینه‌های روزافزون بهره‌برداری و پشتیبانی به طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال، هر ساله بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار توسط تولیدکنندگان آمریکایی برای نگهداری و تعمیرات (نت) و بهره‌برداری از کارخانه هزینه می‌شود. بنابراین برخی از اهداف اصلی به کار بردن اصول قابلیت تعمیرپذیری در سیستم‌های مهندسی شامل کاهش هزینه‌ها و زمان تعمیرات پیش‌بینی شده، استفاده از داده‌های قابلیت تعمیرپذیری برای انجام ارزیابی‌ها درباره در دسترس بودن یا نبودن سیستم/تجهیزات و تعیین ساعات کار و سایر منابع مرتبط مورد نیاز برای انجام نت پیش‌بینی شده است.

قابلیت تعمیرپذیری یک قابلیت گنجانده شده در زمینه‌ی اصلی طراحی‌ها و به معنی قرار دادن خواص و ویژگی‌هایی است که به سیستم/تجهیزات حاصل قابلیت ذاتی تعمیرپذیر بودن را می‌دهد و به هزینه‌های کمتر نت، سطوح کمتری از تخصص‌ها، میزان کمتری از ابزارها و تجهیزات، ساعات کمتر کار کارگری و قابلیت دسترسی بهتر منتهی می‌شود. در مقابل، قابلیت اطمینان یک ویژگی طراحی است که به دوام سیستم (هنگامی که سیستم طبق شرایط مشخص، مأموریت خاص خود را انجام می‌دهد) طی دوره زمانی خاصی می‌انجامد. این قابلیت (قابلیت اطمینان) از طریق ابزارهای مختلفی شامل انتخاب اصول بهینه مهندسی، کنترل کردن فرایندها، اندازه‌گیری و اندازه‌گذاری مناسب و قابل قبول مؤلفه‌ها، و فرایند تست کردن حاصل می‌شود.

بعضی از اصول خاص قابلیت تعمیرپذیری (و همچنین بعضی از اصول قابلیت اطمینان) شامل کاهش هزینه‌های چرخه عمر نت (بیشینه کردن استفاده از قطعات استاندارد)، کاهش دادن یا حذف نیاز به نت (کاهش دادن تنش وارد شونده به مؤلفه‌ها و قطعات)، کاهش دادن مقدار، تعداد و پیچیدگی تعمیرات مورد نیاز (استفاده از مؤلفه‌های کمتر برای انجام دادن چندین عملکرد)، ایجاد بیشترین قابلیت جایگزینی ممکن (طراحی‌های درست - معیوب) و کاهش دادن متوسط زمان تا تعمیر (طراحی با هدف ساده‌سازی) هستند.

صفحات کتاب :
253
کنگره :
‏‫‬‭‭TN۳۴۵
دیویی :
‏‫‬‭‭۶۲۲/۰۲۸
کتابشناسی ملی :
۹۴۵۱۳۶۹
شابک :
‏‫‬‭978-622-286-201-5
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه قابلیت اطمینان،قابلیت تعمیر پذیری و ایمنی در تجهیزات معدن کاری