امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ضد اضطراب

کتاب ضد اضطراب نوشته نیک ترنتون به ترجمه امیررضا اکبری می‌باشد. کتاب در انتشارات آقائی به چاپ رسیده است.

نویسنده در این کتاب به شما می‌آموزد که چطور افکار خود را تجزیه و تحلیل کنید و به این مسئله آگاه باشید که کوچک‌ترین خودگویی‌ها بر زندگی شما اثرگذارند. نیک ترنتون درعین‌حال که راهکارهای مقابله با افکار منفی و اضطراب را پیش چشم مخاطب می‌گذارد، او را از خطرات مثبت‌نگری سمی نیز آگاه می‌کند.

مثبت‌نگری سمّی یعنی تعمیم بیش‌ازحد نگرش مثبت و خوش‌بینانه. نوعی سوگیری شناختی است زیرا از پذیرش و تصدیق حالات ذهنی، رویدادها، افکار یا احساساتی که «منفی» تلقی می‌شوند، امتناع می‌کند. علی‌رغم پذیرش این مسئله که مثبت‌نگری راهی برای رسیدن به درجات بالای موفقیت است، باید از تله‌ای که مثبت‌نگری افراطی برایتان پهن می‌کند، آگاه باشید. دیدنِ صرفِ پدیده‌های زیبا و نادیده گرفتن چیزهای نازیبا، رویکرد معقولی به نظر نمی‌رسد.

گزیده کتاب ضد اضطراب

در طول هزاران سال تکامل بشر تا به امروز، ذهن ما در مرحله‌ای قرار دارد که تمایل و گرایش بیشتری نسبت به مسائل منفی از خود نشان می‌دهد! شما به عنوان خواننده کتاب تنها کسی نیستید که از این موضوع رنج می‌برید. اول از همه باید مطرح کنم هرگونه تفکری اعم از هر شکل و شمایلی که هست، در نحوه زندگی کردن ما به صورت مستقیم دخالت دارد.

تفکر غالب در ذهن، دیدگاه، نگاه، نوع برداشت، تاثیرگذاری، تجربیات و تماما شیوه عملکرد پایه ریزی می‌کند. هیچ تفاوتی میان آدم های دور و اطراف ما نیست، همه از خط تفکرات درونی شان دستور می‌گیرند. دستور کامل از ذهن است که هر چیزی را که می‌شنود، می‌بیند، می‌بلعد و یا می‌خواهد سرانجام دهد را به طور کامل تفسیر کند و هر آن چیزی که لازم است را به شکل فرضیه درآورد تا آینده را پیش بینی و خودش را برای آن آماده کند!

صفحات کتاب :
171
کنگره :
‫‬‭BF۶۹۸/۳۵‬‬
دیویی :
‫‬‭۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
۹۶۷۹۰۰۴
شابک :
9786227660647
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه ضد اضطراب