امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شروعی برای در آغوش گرفتن خود 

دوست‌داشتن خود به این معنی است که شما نسبت به وجودتان قدردانید و به خودتان احترام می‌گذارید. این مفهوم ارتباط نزدیکی با عزت نفس و شفقت به خود دارد. هنگامی که شما یک حس قوی از عشق به خود دارید، ارزش واقعی‌تان را درک می‌کنید و با خود به شیوه‌ای محبت‌آمیز رفتار می‌کنید.

دوست داشتن خود چه اهمیتی دارد؟ تا به حال فکر کرده‌اید چه افرادی در زندگی بیشترین اهمیت را برای شما دارند؟ چقدر آنها را دوست دارید؟ آیا خود شما هم در این گروه قرار دارد؟ چقدر خودتان را دوست دارید؟ تا به حال به عزت نفس و دوست داشتن خود فکر کرده‌اید؟

مطمئناً هیچ فرد دیگری در این دنیا وجود ندارد که کاملاً شبیه شما باشد. نه‌تنها مستحق آن هستید که اطرافیان شما را دوست داشته باشند و مورد احترام آنها باشید، بلکه مهم‌ترین فردی که در زندگی‌تان وجود دارد، باید چنین نگرشی به شما داشته باشد. این شخص کسی نیست جز خود شما. تمرین دوست داشتن خود، برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز است، به‌ویژه مواقعی که با چالش‌های بسیار جدی مواجه می‌شویم. منظور از عشق‌ورزی به خود، خودپرستی و غرور نیست؛ بلکه باید حواسمان به خودمان، به حال خوب و شادی و رضایت از زندگی باشد. با تمرین عشق‌ورزی به خود می‌توانیم عقاید و باورهای محدودکننده را از سر راه برداریم و همان زندگی را بسازیم که همیشه آرزویش را داشتیم. بنابراین باید لطفی به خودمان داشته باشیم، نفس عمیق بکشیم و خودمان را در آغوش بگیریم. برای اینکه راهی برای دوست داشتن خود بیابیم، باید ابتدا واقعیت را دریابیم و تا حد امکان خود را واقع بینانه بنگریم. کتاب شروعی برای در آغوش گرفتن خود جنیفر اسمیت شما را با این مفاهیم آشنا می‌کند.

گزیده کتاب شروعی برای در آغوش گرفتن خود 

ابتدا بیایید به هر آنچه خوبی و نکات مثبت در زندگی داریم، نگاهی بیندازیم. وقتی افسرده، ناامید یا ناخشنود هستیم، دیدن نکات مثبتی که شادمان می‎کند، دشوار است. در حالی که ممکن است صدها نکته‌ی مثبت و زیبا در زندگی داشته باشیم، اما معمولاً هنگام ناراحتی آنها را به یاد نمی‌آوریم. بنابراین، در این بخش، قرار است برخی از مثبت‌ترین نکات زندگی خود را فهرست کنید. هر چیزی می‌تواند باشد: کارتان، خانواده، همسر، دوستان، اهدافتان یا خصوصیتی ویژه در خودتان که عاشق آن هستید. در فضای خالی زیر تمام نکات خوب و مثبت زندگی خود را بنویسید.

می‌توانید فهرستی از چندین مورد باشد، یا فقط یک مورد که دوست دارید بنویسید! زیاد فکر نکنید و به سادگی شروع به نوشتن هر آنچه فکر می کنید خوب یا مثبت است کنید؛ بدون توقف برای تحلیل «چطور» یا «چرا». نیازی نیست در مورد آنچه اینجا فهرست می‌کنید، عمیقاً بیندیشید؛ همچنین نیاز نیست تمام فضای زیر را پر کنید. در اینجا هیچ چیز اجباری نیست! فقط باید بنشینید و در مورد زندگی خود بیندیشید، و هر آنچه به گمانتان مثبت و خوب است بنویسید. نیازی به توضیح یا توجیه چیزهایی که می‌نویسید، نیست. این فقط فهرستی ساده است که می‌توانید هنگام ناراحتی به آن نگاهی بیندازید و احساس بهتری نسبت به زندگی‌تان پیدا کنید. می‌توانید یک خط بنویسید یا تمام خطوط را پر کنید، بستگی به خودتان دارد، اصلاً اشکالی ندارد اگر نصف آن را خالی بگذارید.

دیویی :
‏‫BF۵۷۵‭‬ ‭/خ۸۷۳
کتابشناسی ملی :
9659794
شابک :
9786228091761
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
80
کنگره :
‏‫BF۵۷۵‭‬ ‭/خ۸۷۳

کتاب های مشابه شروعی برای درآغوش گرفتن خود