کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی

سیری بر نقد مواضع آزادی انسانیت در مکاتب غربی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
58,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی

کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی نوشته محمدمهدی کیوانلو‌شهرستانکی می باشد و انتشارات نظری آن را منتشر کرده است.

نویسنده در این کتاب به نقد و بررسی اصول و مبانی چهار مکتب غربی حکم‌فرما در غرب پرداخته است و آن ها را از زمینه‌های مختلف تاریخی، سیاسی، فلسفی، حقوقی و... بررسی کرده که هدف آن بررسی عمیق تر تاثیرات استعمار بر سیاست و اندیشه های سیاسی در کشورهای اسلامی است.

بخشی از کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی

از زمان‌ های قدیم آراء و عقاید مادی مربوط بنفی علت اولی یا نفی غایت یا نفی تجرد روح در کتب فلسفه مطرح می‌ شود ولی چیزی که به حسب تاریخ مسلم است این است که در میان پیشینیان هیچ‌ گاه یک مکتب مشخص مادی که به‌کلی منکر ماوراء‌الطبیعه باشد و وجود را مساوی ماده بداند پدید نیامده است و از زمان‌ های بسیار قدیم که بحث‌ های فلسفی وجود داشته گفتگو از عالمی ماوراء عالم طبیعت در میان بوده و البته تردیدی نیست که این بحث ها ابتداء بسیار بسیط و ساده بوده بعدها بتدریج منطقی‌تر و برهانی‌ تر شده و توسعه بیشتری پیدا کرده .به طوری که از کلماتی که قدما نقل کرده‌اند برمی‌ آید.

نخستین بحث‌های فلسفی را که صورت مکتب فلسفی به‌ خود گرفته هرمس حکیم تنظیم نموده و عده‌ای از فلاسفه که هرامسه خوانده می‌شوند در مکتب او تعلیم و تربیت‌ یافته‌ اند و چنان‌ که از کتاب علل منسوب به بلیناس برمی‌ آید در آن عهد فلسفه بنام علل اشیاء نامیده می‌شده پیروان این مکتب به وجود عالمی ماوراء عالم طبیعت قایل بوده‌اند.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
232
کنگره :
‏‫‬‭‭HX۴۰‬‭
دیویی :
‏‫‬‭‭۳۳۵/۴۳‬
کتابشناسی ملی :
9199847
شابک :
9786223350757

کتاب های مشابه انسانیت در دام خودکامگی غربی