امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نقش زنان در تمدن سازی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب 

کتاب نقش زنان در تمدن سازی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اثر نادر کاظمی ورمله و منیره شکربگی و ویراستاری غلامعلی نجفی می باشد و انتشارات نظری آن را منتشر کرده است.

هدف این مقاله بررسی نقش تمدن سازی بانوان در محورهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. در این پژوهش با روش اسنادی و توصیفی_تحلیلی به اهمیت و ضرورت رسالت شناسی بانوان و با روش تبیین، به شناخت مسئولیت های آنان در دومین گام انقلاب اسلامی اشاره شده است. در این تحقیق به این نتیجه رسیدیم که علم و اندیشه، معنویت، سبک زندگی، اقتصاد و تربیت اسلامی، پنج حیطه اصلی نقش آفرینی بانوان در شکوفایی تمدن نوین اسلامی است.

همچنین در این مقاله یافتیم که بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه برای اعتلای جایگاه بانوی مسلمان است و او در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، مانند گام پیشین، نقشی محوری دارد. بانوان مسلمان، امروز نیز همچون گذشته پرچم دار حق و عدالت جهانی بوده و در دومین گام انقلاب با عزمی جزم تر مسیر تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرزهای مطمئن ظهور، دنبال خواهند کرد.

گزیده کتاب نقش زنان در تمدن سازی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب 

به طور خلاصه ازآنچه گذشت می توان گفت که زنان از طریق ترویج نگاه رویکرد دینی در حوزه اقتصاد که همانا مجاهدت اقتصادی برای افزایش تولیدات ایجاد ساختارهای مطلوب اقتصادی مبتنی بر نرم افزارهای اداره جامعه اسلامی تهیج اراده های انسانی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن در حوزه اقتصادی (تحریم، تهدید و ...) می باشد.

اندیشه دهی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی: یکی از عوامل زمینه ساز تمدن اسلامی هماهنگی میان بینش و اندیشه انسان های تراز انقلاب اسلامی باارزش های دینی و آرمان های والای انقلاب اسلامی می باشد. براین اساس زنان علاوه بر تهییج و تشویق اراده های انسانی نقش مهمی در آگاهی بخشی و ارتقاء سطح درک افراد جامعه نسبت به تمایز وضع موجود و مطلوب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جهت شکوفایی تمدن اسلامی ایفا می نمایند  
نقش آفرینی زنان در احیای تفکر اسلامی در نهضت تولید علم دینی و مشارکت مستقیم آن ها در طراحی ساختارها و نظارت اجتماعی مبتنی بر نگرش توحیدی را و همچنین تأثیر بر فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری از طریق آگاهی بخشی به افراد جامعه می باشد و زنان علاوه بر اینکه خود به رشد فکری رسیده اند خانواده و جامعه را نیز در موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رشد می دهند.

«در حقیقت نمی توان باور کرد که انسان خدامحور همچون انسان دنیا محور بیندیشد زیرا اولی علاوه بر اعتقاد به وجود خدا، می خواهد امرونهی او را در تمامی مراتب و شئون زندگی فردی و اجتماعی خویش جریان دهد. به بیان تناسب عدل و ظلم ازنظر موحد خدامحور نه تنها در شئون فردی بلکه در تمامی مراتب خانوادگی و اجتماعی باید جریان یابد» 

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
47
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭HQ۱۲۴۰/۵‭‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭۳۰۵/۴۲۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
9176596
شابک :
9786223350856

کتاب های مشابه نقش زنان در تمدن سازی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب