نظر شما چیست؟

بسته کتاب پیشنهادی برای نویسندگی پیشرفته در مدرسه مبنا کتاب داستان های کوتاه چخوف، کتاب بندها و کتاب سباستین است.

این مجموعه کتاب را می‌توانید از هم اکنون پیش خرید کنید و به محض تامین کتاب برایتان ارسال خواهد شد. (در حال حاضر این مجموعه کتاب موجود نیست.)

کتاب داستان های کوتاه چخوف

کتاب ب‍ه‍ت‍ری‍ن‌ داس‍ت‍ان ه‍ای‌ ک‍وت‍اه‌ چخوف شامل ۳۴ داستان کوتاه است که در سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۰۳ میلادی نوشته است. هر داستان شخصیت‌های مختلفی را در شرایط گوناگون روایت می‌کند. ترجمه این کتاب را احمد گلشیری انجام داده است و نشر نگاه آن را منتشر کرده است.

مترجم می‌گوید: در سراسر آثار چخوف با همهٔ تنوع آدم‌ها و رویدادها درنهایت تیپ‌های مشخص و جای‌های معینی به چشم می‌خورند. مشخص‌ترین آدم (چه آدمی که در داستان حضور دارد و چه آدمی که به تفسیر می‌پردازد) پزشکی درون‌گرا و منزوی است که چخوف از تصویر مألوفِخرد و بینش شکاک قرن نوزدهم برگرفته و او را یا به قالب شخصی در می‌آورد که در منازعه بین قدرتمندان و ضعیفان نقش میانجی را بر عهده دارد یا به‌صورت تجسم تلاش انسانی ارائه می‌کند که دنبال یافتن معنایی در جهان هستی است.

عنوان برخی از داستان‌ها: «آشنای دست و دل‌باز»، «خواننده گروه همسرایان»، «خانم با سگ کوچک»، «مردی لای جلد» و «درباره عشق».

کتاب بندها

دومینیکو استارتونه، نویسنده سرشناس ایتالیایی، حالا به لطف ترجمه انگلیسی بندها به قلم جونپا لاهیری به شهرت جهانی رسیده است. استارتونه سیزدهمین رمانش، بندها، از زندگی مشترک واندا و آلدو می‌نویسد که مثل باقی زندگی‌های مشترک، سختیها، تنش‌ها و ملال‌های خودش را داشته است. حالا پس از چند دهه زخم‌های گذشته انگار بهبود یافته و این زوج جان سالم به در برده‌اند، اما اگر از نزدیک‌تر نگاه کنیم، شاید ترک‌هایی را ببینیم که ما را یاد چینی‌های بند زده بیندازد. 

استارتونه که برنده جایزه معتبر استرگا در ایتالیا شده، در بندها از پایبندی و وابستگی، عشق و رابطه می‌نویسد و پیامدهای اجتناب ناپذیر کارهایی را که در زندگی عاطفی و خانوادگی خود می‌کنیم بی‌رحمانه پیش چشممان می‌گذارد.
بندها در نگاه نخست شاید یک ملودرام عاشقانه جلوه کند، یک رمان سرگرم کننده که به نیت جذب مخاطب و رضایت خواننده نوشته شده است. اما این ظاهر ماجراست و در پس آن رمان به زندگی مشترک یک زوج می‌پردازد که حالا در مسیر  ملال انگیز سالهای بعد از ازدواج افتاده است. نویسنده می‌کوشد دست روی نکاتی بگذارد که پرداختن به آنها  می‌تواند نشاندهنده تنش هایی باشد که  این زندگی به ظاهر به ثبات رسیده را تهدید می‌کند.

کتاب سباستین

این کتاب در قالب سفرنامه، نوشته منصور ضابطیان است که به سفر 20 روزه او به کوبا در سال 1395 را روایت می‌کند. نویسنده تجربه سفرش به شهرهای هاوانا، ترینیداد و وینالس را در کتاب روایت کرده است. در نوشته‌ها عکس‌هایی از مناطق مورد بازدیدش هم قرار داده شده است. نویسنده با سفر به شهر های کوچک و بزرگ کوبا این فرصت را پیدا کرده است تا از نزدیک با فرهنگ، محیط زندگی و مردم این کشور کمونیستی آشنا شود. این تجربه ارزشمند را در این اثر و با نثری زیبا، روان و صمیمی ارائه می‌کند. این کتاب به همراه عکس‌های زیبایش می‌تواند شرایط سفر هیجان انگیز و خیالی تان به کوبا، این کشور متفاوت و منحصر به فرد را فراهم کند.

کتاب های مشابه نویسندگی پیشرفته