نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دختر خلاق من

یکی از بهترین راه‌های ایجاد و تقویت خلاقیت در کودکان و نوجوانان این است که آن‌ها تلاش کنند با خورده‌ریزهای بلااستفاده و به ظاهر دور ریختنی و لوازم بازیافتی، وسایل و لوازم زیبا و قابل استفاده بسازند. این جور وسیله‌ها را هم می‌توانند هدیه داد، چون به دست خودشان ساخته شده و هم می‌شود به عنوان یک شیئی تزیینی در منزل استفاده کرد. کتاب دختر خلاق من، اثر تکتم بیدل و ریحانه ابراهیمی؛ تلاش دارد با آموزش برخی کاردستی ها به کودکان، راه‌های چگونگی تقویت خلاقیت را بیاموزد.

گزیده کتاب دختر خلاق من

داستان صابون عطری
صبح روز تعطیل است و ریحانه بیدار که می‌شود، مثل همیشه دوش می‌گیرد تا سرحال و قبراق سر میز صبحانه بنشیند. توی حمام، چشمش به صابون می‌افتد و با خودش فکر می‌کند؛ حالا که وقت دارد، به جای این قالب بی‌رنگ‌و‌رو، یک صابون عطری خوشبو و رنگی درست کند.
مواد مورد نیاز برای تهیه صابون عطری
روغن عطری صابون
رنگ پودری
سه چهارم لیوان آب
قالب سیلیکونی
طرز تهیه صابون عطری
صابون‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا راحت‌تر ذوب شود. سپس آن‌ها را در قابلمه مخصوص این کار بریزید. ظرف محتوی صابون را با سه چهارم لیوان آب پر کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا کاملا صابون‌ها ذوب شود. برای ذوب کردن صابون از دو روش بنماری و ماکروفر می‌توان استفاده کرد. در این مرحله شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید، انتخاب کنید و به صابون در حال ذوب شدن اضافه کنید. سپس کاملا به هم بزنید تا به طور یکنواخت مخلوط شود. اگر قصد عطری کردن صابون را دارید..
.

صفحات کتاب :
36
کنگره :
‏‫‭TT۱۶۰‬‬
دیویی :
‭[ج]۷۴۵/۵‬
کتابشناسی ملی :
۹۶۷۴۳۶۶
شابک :
978-622-91400-3-1
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه دختر خلاق من